Dret i polítiques ambientals a Castella-La Manxa

AutorNuria María Garrido Cuenca
CargoProfessora titular de Dret Administratiu. Universidad de Castilla-La Mancha
Páginas7-11

Page 7

1. Un període de transitorietat amb poques novetats

El període analitzat ha estat pobre en producció normativa i en accions polítiques referides al medi ambient. Això s’entén atès el poc marge temporal transcorregut des del canvi electoral que a finals de maig va conduir al traspàs de poders al nou Govern del Partit Popular sortit de les urnes. No obstant això, en aquesta crònica cal destacar la reestructuració administrativa derivada del nou model de govern i que afecta, entre altres, l’Administració ambiental de la nostra comunitat. L’única novetat legislativa destacable és l’esperada modificació del Reglament de caça de Castella-la Manxa, que s’ha realitzat durant aquest període.

2. Racionalització i austeritat: la reestructuració administrativa de les competències en matèria ambiental

Poc temps després de les eleccions autonòmiques a Castella-la Manxa i després del canvi de govern resultant, s’ha aprovat el Decret 69/2011 de 27 de juny de 2011, que estableix la nova estructura de l’Administració regional. El nou model, imbuït clarament per l’esperit d’austeritat i de racionalització administrativa que sembla que es converteix en l’eix del nou executiu regional, redueix a set les conselleries en què s’estructura l’Administració regional. La Conselleria d’Agricultura (la qual es poda de qualsevol referència nominativa sobre assumptes mediambientals) és la que sembla que aglutina les competències en matèria de medi ambient. El Decret 126/2011, de 7 de juliol, estableix la nova estructura de la Conselleria d’Agricultura, però aquest decret ha de modificar-se ràpidament pel Decret 263/2011, de 30 d’agost, per adaptar-lo a una altra de les normes decisives i de gran impacte en l’estructura administrativa regional, el Decret 248/2011, de 12 d’agost, pel qual es regulen l’estructura orgànica i les competències de les delegacions provincials i dels serveis perifèrics de les conselleries, que, suprimint les delegacions, a cada província desplega els anomenats serveis perifèrics de cada conselleria, que, al seu torn, s’estructuren en coordinadors i secretaris provincials. Aquesta mesura té l’origen en l’anomenat Pla de Garantia dels Serveis Socials Bàsics de Castella-la Manxa, presentat el 31 d’agost de 2011 com una pla de

Page 8

xoc sever contra la despesa corrent, amb l’objectiu...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR