Crònica parlamentària de Catalunya (2n semestre de 2011)

AutorRoser Serra i Albert
CargoCap de l’Àrea d’Afers Parlamentaris Interdepartamentals, de la Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament, del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya
Páginas204-220

Page 204

Aquesta secció de la Revista ofereix un repàs de les tramitacions parlamentàries del segon semestre de 2011, que han tractat d’aspectes relacionats amb la llengua i la política lingüística o que contenen referències al català, tot i incloure d’altres matèries.1

La informació s’estructura en tres blocs: els dos primers recullen les iniciatives parlamentàries aprovades d’acord amb la funció de la Cambra d’impulsar i controlar l’acció política i de govern; i el tercer bloc analitza altres tipus d’iniciatives.

1. Iniciatives parlamentàries d’impuls de l’acció política i de govern

Entre les funcions del Parlament hi ha la d’impulsar l’acció política i de govern per mitjà de mecanismes reglamentaris, que operen al marge dels procediments legislatius. En aquest apartat es comenten els dos instruments d'impuls parlamentari per excel·lència, les mocions i les resolucions, referides a la llengua catalana que ha adoptat per la Cambra durant el primer semestre de 2011.

Resolucions aprovades:

Resolució 146/IX del Parlament de Catalunya, sobre l'ús de la llengua oficial pròpia a l'Administració de justícia (núm. tram. 250-00235/09), (BOPC 97, de 27.06.2011, pàg. 12).

Amb aquesta Resolució el Parlament insta el Govern a endegar dues actuacions: en primer lloc, presentar-li un marc d’actuacions que permetin aconseguir la validesa i l’eficàcia plenes de les actuacions judicials i dels documents presentats en la llengua oficial pròpia de qualsevol de les comunitats autònomes, sense necessitat de fer-ne la traducció al castellà. En segon lloc, aprofundir en les relacions amb els operadors jurídics per garantir la presència del català a l’Administració de justícia.

Resolució 170/IX del Parlament de Catalunya, sobre l'impuls a l'oficialitat de l'occità a Catalunya (núm. tram. 250-00237/09), (BOPC 120, de 25.07.2011, pàg. 8).

La cambra insta el Govern a impulsar el programa d’oficialitat de l’occità a Catalunya, per fixar les prioritats de la Llei 35/2010 de l’occità, aranès a l’Aran, als efectes d’assolir els objectius i les funcions fixades a l’Acord de Govern de 31 de juliol de 2007, de creació del programa de foment de l’occità, per desplegar l’oficialitat d’aquesta llengua al territori de Catalunya.

Page 205

Resolució 172/IX del Parlament de Catalunya, sobre el suport a les entitats que defensen la cultura catalana a la Catalunya del Nord (núm. tram. 250-00262/09), (BOPC 120, de 25.07.2011, pàg. 9).

El Parlament insta el Govern a dur a terme una política de col·laboració i suport, per mitjà de l’atorgament de subvencions i l’establiment de convenis amb les entitats que defensen la cultura catalana a la Catalunya del Nord.

Resolució 200/IX del Parlament de Catalunya, sobre la promoció de les comunitats catalanes de l'exterior (núm. tram. 250-00349/09), (BOPC 120, de 25.07.2011, pàg. 10).

La Resolució del Parlament insta el Govern a actuar en una triple vessant:

  1. Continuar promovent i potenciant les comunitats catalanes de l’exterior, tal com s’ha fet en les legislatures anteriors, com a instrument de difusió de la cultura i de la llengua catalanes, i també de projecció de les potencialitats econòmiques, educatives i socials del país.

  2. Convocar el Consell de les Comunitats Catalanes de l’Exterior, durant el segon semestre de 2011, per analitzar la situació actual de les comunitats i les polítiques a seguir per impulsar-les i fomentar-les.

  3. Fer previsions econòmiques en el pressupost de 2011, per garantir el funcionament i la promoció de les comunitats catalanes de l’exterior.

    Resolució 311/IX del Parlament de Catalunya, sobre la consolidació del pressupost del Consorci per a la Normalització Lingüística (núm. tram. 250-00359/09), (BOPC 177, de 7.11.2011, pàg. 20).

    El Parlament insta el Govern a actuar per millorar el Consorci per a la Normalització Lingüística (CNL) focalitzant l’atenció en tres actuacions:

  4. Garantir i mantenir els recursos destinats al CNL perquè aquest Consorci pugui assolir els objectius i la planificació de les seves activitats, especialment els cursos de català de nivell bàsic.

  5. Adequar el CNL perquè esdevingui (d’acord amb el que estableix la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya) l’instrument principal per garantir l’assoliment de les «competències bàsiques en llengua catalana per a les persones titulars del dret d’accés al servei que no la coneguin», amb el consens del sector social i professional interessat i de les institucions i administracions locals implicades.

  6. Desenvolupar una borsa de treball amb els criteris que acordin el Comitè d’Empresa del CNL i el mateix Consorci en el marc del procés de negociació que iniciat.

    Resolució 270/IX del Parlament de Catalunya, sobre el suport a la campanya "No canviem de llengua" i sobre les iniciatives per a fomentar l'ús del català en l'Administració de justícia (núm. tram. 250-00515/09), (BOPC 147, de 3.10.2011, pàg. 15).

    Amb vistes a fomentar l'ús del català en l'Administració de justícia, el Parlament insta el Govern a efectuar una doble tasca. D’una banda, donar suport a la campanya de sensibilització a favor de l’ús del català davant l’Administració de justícia de Catalunya de l’Associació de Juristes en Defensa de la Llengua Pròpia, amb el lema de «No canviem de llengua». De l’altra, presentar-li iniciatives per fomentar l’ús del català en l’àmbit de l’Administració de justícia, dins del termini de tres mesos.

    Resolució 275/IX del Parlament de Catalunya, sobre l'orientació política general del Govern Debat sobre l'orientació política general del Govern (núm. tram. 255-00003/09), (BOPC 150, de 6.10.2011, pàg. 3).

    La Resolució, que és el resultat del Debat de política general que va tenir lloc en el Ple a finals de setembre de 2011, conté directrius per a l’executiu català dins de diversos apartats que fan referència a la llengua, i

    Page 206

    més concretament: el català com a llengua vehicular a l’ensenyament, el català com a llengua d’integració i de cohesió, el reconeixement del català com a llengua europea, etc.

    En l’apartat de “Llengua i escola” (I.3):

    El Parlament referma el seu compromís amb un model d’escola catalana en llengua i en continguts, que no segregui els infants i els joves per raó de la llengua familiar i que contribueixi a la construcció d’una societat més democràtica, lliure i cohesionada, i es manifesta en dos sentits:

    Primer, l’ensenyament a Catalunya, amb el català com a llengua vehicular i emprant el mètode de la immersió lingüística, ha de continuar essent un dels principals actius per a aconseguir una societat cohesionada, en què no se segreguin comunitats per raons lingüístiques.

    Segon, cal reforçar el model d’escola catalana i millorar-ne la qualitat, per tal de garantir un bon coneixement de llengües, en especial de les dues oficials, al final de l’escolarització obligatòria, i que possibiliti el lliure exercici d’ús del català en tots els àmbits socials, econòmics i culturals.

    En aquest sentit, el Parlament insta el Govern a:

  7. Defensar els drets socials dels ciutadans de Catalunya, que també és defensar la pròpia nació catalana. Catalunya és una nació per història i per voluntat d’ésser-ho i la seva identitat nacional és, alhora, una manera d’ésser i voler ésser. Una voluntat d’autogovern i una vocació de fer una societat més justa, més solidària i més lliure.

  8. Defensar amb tots els instruments al seu abast el català com la llengua pròpia de Catalunya.

  9. Afirmar el català com a llengua d’integració, cohesió i superació social i individual.

  10. Defensar el model d’immersió lingüística com la garantia de la unitat civil de Catalunya.

    Finalment, també insta el Govern a fer totes les gestions necessàries per tal que es retiri el recurs contra la Llei d’educació de Catalunya presentat davant el Tribunal Constitucional.

    En l’apartat sobre el “Sistema educatiu” (VII.2):

    El Parlament insta el Govern a dissenyar un instrument que permeti tenir indicadors actualitzats i territorialitzables de progrés pel que fa a l’ús del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge als centres de primària i de secundària, a fi d’avaluar-ne, com a mínim biennalment, l’estat real, fer-ne el seguiment de l’ús real i efectiu, i donar assessorament i suport a les iniciatives de millorament en els centres educatius, als equips directius i docents i a la comunitat educativa en general.

    El Parlament també demana al Govern que implanti condicions per formar alumnes capaços de dominar tres llengües en el marc d’una escola catalana. En aquest marc, l’insta a:

  11. Potenciar l’actualització metodològica i lingüística del professorat especialista de primària i secundària amb el manteniment de les estades a l’estranger.

  12. Oferir formació lingüística per al professorat no especialista.

  13. Proporcionar als centres educatius orientacions per a l’ensenyament de les llengües estrangeres a l’aula, l’ensenyament de matèries o de continguts no lingüístics en una llengua estrangera i l’ensenyament per projectes transversals dins i fora del centre educatiu.

    Finalment, el Parlament reclama al Govern que impulsi i desplegui el programa d’ensenyament de llengües, el programa d’acollida d’immigrants i el programa de plans d’entorn escolars.

    En l’apartat relatiu a la “Política lingüística” (XII.2) el Parlament insta el Govern a fer diverses actuacions, com són:

    Page 207

    Primer, defensar l’estatus jurídic, social i nacional de la llengua catalana davant els atacs que se li puguin fer, tant des de l’exterior com des de l’interior del país.

    Segon, continuar i aprofundir els esforços per tal que el català sigui reconegut com a llengua europea, en un marc d’igualtat amb la resta de llengües que tenen el caràcter d’oficials a la Unió Europea.

    Tercer, fer les gestions pertinents davant el Govern de l’Estat per reformar la Llei orgànica del poder judicial i els reglaments del Congrés i del Senat, i reclamar la modificació de la normativa interna del Tribunal Constitucional, per garantir que la ciutadania es pugui relacionar en català, basc i gallec amb els òrgans constitucionals i jurisdiccionals.

    Quart, regular els requisits de capacitació lingüística exigibles al funcionariat estatal, a jutges, magistrats, fiscals, notaris, registradors i persones encarregades del Registre civil, per garantir els drets dels ciutadans a emprar la llengua oficial que elegeixin a Catalunya, amb la modificació de la Llei orgànica del poder judicial, de la Llei de l’Estatut orgànic del ministeri fiscal i del Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració general de l’Estat.

    Cinquè, impulsar en el Congrés dels Diputats, d’acord amb els grups parlamentaris, les iniciatives legislatives pertinents per a garantir el coneixement del català per part dels jutges, magistrats i fiscals que exerceixin les tasques respectives en el territori de Catalunya.

    Sisè, desplegar l’acord mitjançant el qual s’incorporen clàusules lingüístiques en la contractació pública, les subvencions, els crèdits i els avals atorgats per tots i cadascun dels departaments de la Generalitat.

    Setè, promoure entre els consumidors la compra de productes etiquetats en català.

    Vuitè, presentar-li un pla 2011-2017 sobre la concreció de l’aplicació de la Llei 20/2010 del cinema, i assegurar l’assoliment dels objectius de l’article 18, sobre la garantia d’accés lingüístic.

    Novè, intensificar les converses amb el Govern de la Generalitat Valenciana, d’acord amb la Declaració del Parlament de Catalunya de suport a un acord entre els governs de la Generalitat Valenciana i de la Generalitat de Catalunya perquè tots els respectius canals de ràdio i televisió arribin als dos territoris amb normalitat.

    Finalment, en l’apartat relatiu a la “Cultura aranesa i occità” (XII.3), la Cambra catalana expressa el ple suport a la llengua i la cultura araneses i insta el Govern a impulsar tots els mecanismes de diàleg amb el Govern de l’Estat per deixar sense efecte el recurs d’inconstitucionalitat presentat contra la Llei de l’occità, aranès a l’Aran. En aquest context, insta el Govern a donar suport a la manifestació «Anèm Òc! Per la lenga occitana!», a favor de la llengua occitana, en tant que llengua oficial de Catalunya, convocada per al 31 de març de 2012 a Tolosa de Llenguadoc, a participar-hi i a establir els lligams polítics i culturals que calgui amb les institucions i associacions occitanes organitzadores de la manifestació amb la finalitat de col·laborar-hi.

    Mocions aprovades (subsegüents a una interpel·lació):

    Moció 33/IX del Parlament de Catalunya, sobre l'espai català de comunicació (núm. tram. 302-00044/09), (BOPC 106, d’11.07.2011, pàg. 11).

    La Moció impulsa accions per reforçar l'espai català de comunicació. Concretament, el Parlament insta el Govern a:

  14. Revisar les relacions i els acords amb el Patronat de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc) per garantir el suport a la consolidació del Baròmetre de la comunicació i la cultura durant la legislatura i possibilitar-ne la continuïtat.

    Page 208

  15. Revisar el finançament de l’Agència Catalana de Notícies (ACN) per dotar-la dels recursos suficients per mantenir i potenciar la seva activitat com a agència de notícies nacional amb ambició, amb una atenció especial a la publicació en llengua anglesa i prioritzant les corresponsalies a l’exterior.

  16. Dotar la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) dels recursos addicionals suficients perquè pugui mantenir l’activitat, com a mínim al nivell actual, atenent les recomanacions del Consell Assessor de Continguts i Programació, i estendre la cobertura de les emissions del canal Esport 3 a tot el territori, com també les emissions de televisió en alta definició.

  17. Intensificar les actuacions per fer possible la represa de les emissions de TV3 al País Valencià en un marc de normalitat i reciprocitat.

    La Moció va ser proposada pel Grup parlamentari d’ERC, i va ser debatuda i aprovada en sessió plenària (DSPC-P 21, de 7.07.2011, pàg. 31).

    Moció 40/IX del Parlament de Catalunya, sobre la política cultural (núm. tram. 302-00058/09), (BOPC 152, de 10.10.2011, pàg. 6).

    Amb aquesta Moció, el Parlament insta el Govern a actuar, dins d’uns breus terminis, d’acord amb les tres directrius següents:

  18. Iniciar el procés formal de consecució de l’Acord nacional per la cultura presentant-li el Pla estratègic per la cultura, que inclogui una diagnosi de l’estat actual de la cultura, que sigui elaborat amb la participació activa dels actors i els agents del sector cultural i que reculli les conclusions i les propostes concertades amb el sector.

  19. Fer arribar als grups parlamentaris una proposta de metodologia –que aclareixi la coordinació entre l’Acord i el Pla estratègic–, de continguts i de calendari del procés que ha de conduir a l’Acord nacional per la cultura.

  20. Comparèixer davant la Comissió parlamentària de Cultura i Llengua per a presentar-li la proposta del Govern amb relació al conjunt d’ens de l’Administració cultural a Catalunya.

    La Moció va ser proposada pel Grup parlamentari Socialista i va ser debatuda i aprovada en el Ple (DSPC-P 30, de 6.10.2011, pàg. 38).

2. Iniciatives parlamentàries de control de l’acció política i de govern

El Parlament desplega una activitat política notable en l’àmbit de la normalització de l’ús social de la llengua a través de la seva funció de control de l'acció política i de govern. Per acomplir aquesta funció típica del parlamentarisme, la Cambra disposa d’un conjunt d’instruments, essent les més habituals les preguntes orals a respondre en el Ple o en Comissió, les preguntes escrites i les interpel·lacions.

Preguntes orals al Govern per respondre en el Ple:

Pregunta sobre les mesures per a adaptar el model lingüístic escolar a la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut i a les sentències del Tribunal Suprem (núm. tram. 310-00062/09), (BOPC 83, de 7.06.2011, pàg. 67).

Plantejada pel Subgrup Parlamentari Ciutadans per conèixer les mesures que preveu adoptar el Departament d’Ensenyament per poder adaptar el model lingüístic a les aules catalanes al model constitucional que ha configurat la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut i en cinc sentències recents del Tribunal Suprem sobre model lingüístic català a l’ensenyament. Substanciació de la iniciativa (DSPC-P 16, d’1.06.2011, pàg. 5).

Page 209

Preguntes orals al Govern per respondre en comissió:

Pregunta sobre el compliment de la Llei 10/2010, d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya, amb relació al coneixement del català (núm. tram. 311-00564/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 93).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC amb relació a la previsió que fa la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i les retornades a Catalunya quan garanteix que el servei de primera acollida ha d’oferir la formació i els mitjans necessaris per a adquirir les competències bàsiques en llengua catalana a les persones titulars del dret d’accés al servei que no la coneguin, sempre que sigui possible mitjançant el CNL. Atesa la importància estratègica d’aquesta qüestió, el Grup Parlamentari pregunta al Govern que doni a conèixer les mesures que preveu adoptar. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta sobre el compliment del reglament de la Llei 10/2010, d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya, amb relació al coneixement del català (núm. tram. 311-00565/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 93).

Plantejada en termes similars a la pregunta anterior, el Grup Parlamentari d’ERC sol·licita al Govern que doni a conèixer en quin nivell de compliment es troba el reglament previst a l’article 9.3 de la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i les retornades a Catalunya, en especial quant a la previsió que el servei de primera acollida ha d’oferir la formació i els mitjans necessaris per a adquirir les competències bàsiques en llengua catalana a les persones titulars del dret d’accés al servei que no la coneguin, sempre que sigui possible mitjançant el Consorci per a la Normalització Lingüística. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta sobre la coordinació entre el Departament de Benestar Social i Família i el Departament de Cultura per a la difusió del coneixement del català entre els nouvinguts (núm. tram. 311-00566/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 94).

Plantejada de nou pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer de quina forma es coordinaran els dos departaments per avançar en aquesta matèria, d’acord amb el que preveu la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i les retornades a Catalunya, a l’article 9.2, quan regula el servei de primera acollida i l’adquisició de competències bàsiques en llengua catalana dels nouvinguts. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta sobre el reforçament del Consorci per a la Normalització Lingüística (núm. tram. 311-00567/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 94).

Atenent als objectius que fixa la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i les retornades a Catalunya, el Grup Parlamentari d’ERC planteja aquesta pregunta per conèixer les mesures que es promouran per reforçar el Consorci de Normalització Lingüística i incrementar la dotació dels cursos per a persones procedents d’altres països durant el proper curs. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta sobre la difusió dels cursos de català per a nouvinguts (núm. tram. 311-00568/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 94).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per saber les mesures específiques que s’impulsaran per augmentar la difusió dels cursos entre les persones nouvingudes. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta sobre les mesures per a facilitar l'accés de les dones als cursos de català per a nouvinguts (núm. tram. 311-00569/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 95).

Page 210

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer les mesures específiques que s’implementaran per facilitar l’accés de les dones a aquests cursos. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta sobre les noves mesures per a fomentar el coneixement i l'ús del català entre els nouvinguts (núm. tram. 311-00570/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 95).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer quines altres noves mesures impulsarà el Govern per fomentar el coneixement i l’ús de la llengua catalana entre la població nouvinguda, atesa la importància estratègica de la qüestió. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta al Govern a respondre oralment en comissió sobre el reforçament del servei d'acolliment lingüístic (núm. tram. 311-00571/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 95).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per saber quines mesures preveu efectuar per reforçar el servei d’acolliment lingüístic, atesa la importància estratègica d’aquesta qüestió. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Pregunta al Govern a respondre oralment en comissió sobre el reforçament del voluntariat per la llengua (núm. tram. 311-00572/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 96).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per saber les mesures que es preveuen impulsar per a reforçar el voluntariat per la llengua. Substanciació de la iniciativa (DSPC-C 182, de 23.11.2011, pàg. 34).

Preguntes escrites al Govern:

Pregunta sobre les activitats de la delegació del Govern al Regne Unit el 2010 (núm. tram. 314-05454/09), (BOPC 45, de 29.03.2011, pàg. 63).

Plantejada pel Grup Parlamentari del PPC per conèixer quines han estat les activitats desenvolupades durant l’any 2010 per aquesta delegació; amb dades sobre el balanç d’assistents, d’ingressos i despeses generades; com també la previsió d’activitats a realitzar. Si bé no es preguntava sobre la llengua, el Govern en la resposta posa de relleu que dins l’ampli ventall d’activitats organitzades o coorganitzades per les delegacions de la Generalitat s’han organitzat activitats adreçades a promoure àmbits més específics, com és el cas de la llengua catalana. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 89, de 15.06.2011, pàg. 18).

Pregunta sobre les actuacions portades a terme en llengua catalana davant la jurisdicció contenciosa-administrativa pel Cos d'Advocats de la Generalitat (núm. tram. 314-05727/09), (BOPC 45, de 29.03.2011, pàg. 89).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per saber el nombre exacte d’actuacions portades a terme en llengua catalana d’acord amb el nombre exacte d’actuacions totals que ha portat a terme pel cos d’advocats de la Generalitat davant la jurisdicció contenciosa-administrativa durant l’any 2010. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 100, de 28.06.2011, pàg. 18).

Pregunta sobre els projectes i les col·laboracions previstes amb relació al Pla d'actuació anual 2011, de la Representació de la Generalitat a l'Alguer (núm. tram. 314-05799/09), (BOPC 45, de 29.03.2011, pàg. 111).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC perquè li interessa saber quins són els projectes i les col·laboracions previstos en el Pla d’actuació anual 2011 de la Representació de la Generalitat a l’Alguer; i també quin és el personal previst que ha de dur a terme els projectes i col·laboracions previstos en el Pla d’actuació anual 2011 d’aquesta mateixa Representació. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 89, de 15.06.2011, pàg. 38).

Page 211

Pregunta sobre l'atorgament de subvencions per a l'adquisició de l'Edifici Octubre, de València, del 2006 ençà (núm. tram. 314-06304/09), (BOPC 59, de 19.04.2011, pàg. 84).

Plantejada pel Grup Parlamentari del PPC perquè li interessa saber quatre qüestions: 1) si el Govern va atorgar, directament o a través d’algun dels seus organismes o ens dependents, alguna subvenció o conveni per al finançament de les quotes del préstec hipotecari entre els anys 2006 i 2011 per a l’adquisició de l’Edifici Octubre, de València, per part de les entitats Acció Cultural del País Valencià i la Institució Cívica i de Pensament Joan Fuster; 2) En cas afirmatiu, quins son els imports aportats per la Generalitat durant cada exercici per al finançament de l’adquisició de l’edifici; 3) si aquestes subvencions van requerir l’autorització prèvia del Govern, per raó de la seva quantia, d’acord amb la llei de finances públiques de Catalunya i, en quin moment es va produir l’autorització; i, per últim, 4) quines van ser les condicions i requisits per a la concessió de la subvenció esmentada. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 103, de 5.07.2011, pàg. 12).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística de Girona (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Aquestes preguntes formen part d’un important paquet de preguntes plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC, en total més de dues-centes, relatives al funcionament dels diferents centres de normalització lingüística que hi ha a Catalunya. Per afavorir el comentari en aquesta crònica les preguntes s’han agrupat seguint el criteri territorial.

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer aspectes del CNL de Girona, com són: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06678/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06679/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06680/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06681/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06682/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06683/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06684/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06685/09), la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06686/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06687/09).mPublicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 13 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística d'Osona (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre el CNL d’Osona per conèixer els aspectes següents: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06688/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos del (núm. tram. 314-06689/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06690/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06691/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011,-2012 (núm. tram. 314-06692/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06693/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06694/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06695/09); la supressió de places de professorat el curs 2011,-2012 (núm. tram. 314-06696/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06697/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 14 i següents).

Preguntes sobre el Centre de Normalització Lingüística de Badalona i Sant Adrià (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Page 212

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer novament els mateixos aspectes del NCL de Badalona i Sant Adrià: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06698/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06699/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06700/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça (núm. tram. 314-06701/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06702/09), l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06703/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06704/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram 314-06705/09); la supressió de places de professorat al Centre de Normalització Lingüística de Badalona i Sant Adrià el curs 2011,-2012 (núm. tram 314-06706/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram 314-06707/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 16 i següents).

Pregunta al Centre de Normalització Lingüística de Barcelona (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer diversos detalls del CNL de Barcelona: sobre el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06708/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram 314-06709/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram 314-06710/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram 314-06711/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram 314-06712/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda 314-06713/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram 314-06714/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram 314-06715/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram 314-06716/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06717/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 17 i següents).

Preguntes relatives al Centre de Normalització Lingüística de Ca n'Ametller (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer diversos detalls del CNL de Ca n’Ametller: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06718/09), el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06719/09), el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06720/09), el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06721/09), el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06722/09), l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06723/09), l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06724/09), el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06725/09), la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06726/09), i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06727/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 19 i següents).

Preguntes relatives al Centre de Normalització Lingüística de Cornellà de Llobregat (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer aspectes del CNL de Cornellà de Llobregat com ara: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06728/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06729/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06730/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06731/09);

Page 213

el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06732/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06733/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06734/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06735/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06736/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06737/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 20).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística de l'Alt Penedès i el Garraf (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer diversos aspectes del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf, com ara: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06738/09), e el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos(núm. tram. 314-06739/09), el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06740/09), el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06741/09), el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011,-2012 (núm. tram. 314-06742/09), l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06743/09), l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06744/09), el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06745/09), la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06746/09), i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06747/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 22 i següents).

Preguntes diverses sobre el Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06748/09), el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06749/09), el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06750/09), el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06751/09), el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06752/09), l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06753/09), l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06754/09), el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06755/09), la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06756/09), i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06757/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 23 i següents).

Preguntes diverses sobre el Centre de Normalització Lingüística de l'Hospitalet (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC en relació amb el CNE de l’Hospitalet per saber més sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06758/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06759/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06760/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06761/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06762/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06763/09), l'increment de cursos de català per als nouvinguts al Centre de Normalització Lingüística de l'Hospitalet el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06764/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06765/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06766/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06767/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 25 i següents).

Page 214

Preguntes diverses sobre el Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer aspectes diversos del CNL de Terres de l’Ebre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06768/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06769/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06770/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 314-06771/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06772/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06773/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06774/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06775/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06776/09); i sobre la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06777/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 26 i següents).

Preguntes diverses sobre el Centre de Normalització Lingüística de Lleida (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ERC per conèixer detalls del CNL de Lleida, concretament sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06778/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06779/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06780/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06781/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06782/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda pel Centre de Normalització Lingüística de Lleida (núm. tram. 314-06783/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts al Centre de Normalització Lingüística de Lleida el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06784/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06785/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06786/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06787/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 27 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística de Sabadell (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre el CNL de Sabadell per tenir coneixements dels detalls següents: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06788/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06789/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06790/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06791/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06792/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06793/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06794/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06795/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06796/09); la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06797/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 29 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística de Tarragona (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre aspectes del CNL de Tarragona i, més concretament, sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06798/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger,

Page 215

comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06799/09), el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06800/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06801/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06802/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06803/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06804/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06805/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06806/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06807/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 30 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística de Terrassa i Rubí (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06808/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06809/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06810/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06811/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06812/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06813/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06814/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012(núm. tram. 314-06815/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06816/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (314-06817/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 32 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística del Maresme (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06818/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06819/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06820/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06821/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06822/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06823/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06824/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06825/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06826/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06827/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 33 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06828/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06829/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06830/09), el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06831/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06832/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06833/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06834/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06835/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06836/09); i la

Page 216

reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06837/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 34 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística El Prat de Llobregat (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06838/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06839/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06840/09), el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06841/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06842/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06843/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06844/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06845/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06846/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06847/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 36 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística Eramprunyà (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06848/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06849/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat (núm. tram. 314-06850/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06851/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06852/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06853/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06854/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06855/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06856/09); la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06857/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 37 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística L'Heura (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Pregunta sobre el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06858/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos del (núm. tram. 314-06859/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06860/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06861/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06862/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06863/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06864/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06865/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06866/09); la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06867/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 38 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística Montserrat (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06868/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06869/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06870/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs

Page 217

2009-2010 (núm. tram. 314-06871/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06872/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06873/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06874/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 314-06875/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06876/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06877/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 40 i següents)

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística Roses (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06878/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06879/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06880/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06881/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06882/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06883/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06884/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06885/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06886/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06887/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 41 i següents).

Preguntes diverses relatives al Centre de Normalització Lingüística Vallès Occidental (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 97i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06888/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06889/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06890/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06891/09); el nombre de cursos de català que oferirà el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06892/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda (núm. tram. 314-06893/09); l’increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06894/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06895/09); i la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06896/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat 314-06897/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 42 i següents).

Preguntes diverses relatives als centres de normalització lingüística i als serveis i les oficines de català (BOPC 64, de 3.05.2011, pàg. 103 i següents).

Plantejades pel Grup Parlamentari d’ERC sobre: el balanç del curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06898/09); el nombre d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han participat en els cursos (núm. tram. 314-06898/09); el percentatge d'alumnes nascuts a l'estranger, comunitaris i extracomunitaris, que han finalitzat els cursos (núm. tram. 314-06900/09); el nombre d'alumnes que no van tenir plaça el curs 2009-2010 (núm. tram. 314-06901/09); l nombre de cursos de català que oferiran el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06902/09); l'atenció a la demanda de la població nouvinguda núm. tram. 314-06903/09); l'increment de cursos de català per als nouvinguts el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06904/09); el professorat dedicat a impartir cursos d'acollida lingüística i de nivell bàsic el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06905/09); la supressió de places de professorat el curs 2011-2012 (núm. tram. 314-06906/09); i la reducció de cursos que comportaria una disminució del professorat (núm. tram. 314-06907/09). Publicació de les respostes del Govern (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 44 i següents).

Page 218

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre els actes organitzats pel Memorial Democràtic el 2011 (núm. tram. 314-07557/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 105).

Plantejada pel Grup Parlamentari d'ICV-EUiA per saber quins actes ha organitzat des de l’inici de l’any 2011 el Memorial Democràtic i quants d’aquests actes ja havien estat previstos en l’etapa de govern anterior. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 108, de 12.07.2011, pàg. 45).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre el nombre de tècnics lingüístics assignats a l'Administració de justícia i llur evolució del 2007 ençà (núm. tram. 314-07566/09), (BOPC 72, de 17.05.2011, pàg. 108).

Plantejada pel Grup Parlamentari del PPC per conèixer de quants tècnics lingüístics disposa la Generalitat a l’administració de justícia, desglossats per partit judicial i jurisdicció; i també per saber quina ha estat l’evolució dels tècnics lingüístics a l’administració de justícia en els últims quatre anys, desglossada per anys, partit judicial i jurisdicció. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 122, de 26.07.2011, pàg. 42).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre el grau de comprensió lectora a la xarxa dels joves de 12 a 16 anys (núm. tram. 314-08393/09), (BOPC 116, de 19.07.2011, pàg. 80).

Plantejada pel Grup Parlamentari del PPC per tenir coneixement sobre com mesura el govern el grau de comprensió lectora a la xarxa dels joves catalans i catalanes entre 12 i 16 anys. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 179, de 8.11.2011, pàg. 15).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre les actuacions previstes en l'exercici de la presidència de l'Euroregió Pirineus Mediterrània (núm. tram. 314-08541/09), (BOPC 122, de 26.07.2011, pàg. 111).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ICV-EUiA sobre quines actuacions té previst desenvolupar el Govern per assolir els objectius que es proposa en l’exercici de la Presidència de l’Euroregió Pirineus Mediterrània. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 173, de 2.11.2011, pàg. 78).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre els usos lingüístics en les notificacions d'incoacions de procediments i sancions en l'àmbit del procediment sancionador de trànsit (núm. tram. 314-09313/09), (BOPC 148, de 4.10.2011, pàg. 86).

Plantejada pel Grup Parlamentari del PPC per conèixer diverses aspectes relatius als usos lingüístics, com ara: en quins casos s’empra el català per notificar incoacions de procediment i sancions en l’àmbit del procediment sancionador de trànsit; en quins supòsits s’utilitza el castellà; i si s’utilitza el català o el castellà en funció del lloc de residència del presumpte infractor i en quins supòsits. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 209, de 20.12.2011, pàg. 24).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre el projecte lingüístic dels centres vinculats al Servei d'Educació de Catalunya (núm. tram. 314-09349/09), (BOPC 148, de 4.10.2011, pàg. 96).

Plantejada pel Grup Parlamentari del PPC sobre el projecte lingüístic dels centres vinculats al Servei d'Educació de Catalunya per conèixer: 1) quins centres vinculats a aquest Servei disposen actualment de projecte educatiu, i on estan ubicats; 2) quins centres vinculats al Servei que disposen de projecte educatiu, preveuen –dins del corresponent projecte lingüístic- impartir assignatures curriculars en llengua castellana, fora de les classes pròpies de llengua castellana, i de quin nombre es tracta; 3) quants projectes educatius no s’ha aprovat que incorporaven en el seu projecte lingüístic impartir assignatures curriculars en llengua castellana fora de les classes pròpies de llengua castellana; i quins han estat aquests centres; i, per últim, 4) quants projectes educatius s’han aprovat incorporant -en el corresponent projecte lingüístic- impartir assignatures curriculars en llengua castellana fora de les classes pròpies de llengua castellana, demanant que s’especifiquin quins han estat els centres en qüestió. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 215, de 28.12.2011, pàg. 28).

Page 219

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre les reunions de la comissió de treball del conveni de cooperació en matèria educativa entre el Departament d'Ensenyament i l'Acadèmia de Montpeller (núm. tram. 314-11521/09), (BOPC 154, d’11.10.2011, pàg. 40).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ICV-EUiA per saber si d’ençà de la constitució de l’actual Govern, s’ha reunit la comissió de treball del conveni de cooperació en matèria educativa establert entre el Departament d’Ensenyament i l’Acadèmia de Montpeller. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 215, de 28.12.2011, pàg. 39).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre les institucions, els municipis i altres ens territorials de la Catalunya del Nord que reben suport en matèria educativa i lingüística de la Generalitat (núm. tram. 314-11530/09), (BOPC 154, d’11.10.2011, pàg. 43).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ICV-EUiA per conèixer quines institucions, municipis i altres col·lectivitats territorials de la Catalunya Nord són beneficiaris actualment de suport en matèria educativa i lingüística per part del Govern de la Generalitat. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 215, de 28.12.2011, pàg. 41).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre les institucions, els municipis i altres ens territorials de la Catalunya del Nord que han deixat de rebre suport en matèria educativa i lingüística de la Generalitat (núm. tram. 314-11531/09), (BOPC 154, d’11.10.2011, pàg. 43).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ICV-EUiA per disposar d’informació sobre quines institucions, municipis i demés col·lectivitats territorials de la Catalunya Nord han deixat de ser beneficiaris de suport en matèria educativa i lingüística per part del Govern d’ençà de la presa de possessió de l’actual executiu. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 215, de 28.12.2011, pàg. 41).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre els centres educatius de la Catalunya del Nord que reben suport en matèria educativa i lingüística de la Generalitat (núm. tram. 314-11532/09), (BOPC 154, d’11.10.2011, pàg. 43).

Plantejada pel Grup Parlamentari d’ICV-EUiA per saber quins centres educatius de la Catalunya Nord són beneficiaris actualment de suport en matèria educativa i lingüística per part del Govern. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 215, de 28.12.2011, pàg. 41).

Pregunta al Govern a respondre per escrit sobre els centres educatius de la Catalunya del Nord que han deixat de rebre suport en matèria educativa i lingüística de la Generalitat (núm. tram. 314-11533/09), (BOPC 154, d’11.10.2011, pàg. 43).

Plantejada pel Grup Parlamentari d'ICV-EUiA per saber quins centres educatius de la Catalunya Nord han deixat de ser beneficiaris de suport en matèria educativa i lingüística per part del Govern d’ençà de la presa de possessió de l’actual executiu. Publicació de la resposta del Govern (BOPC 215, de 28.12.2011, pàg. 42).

3. Altres iniciatives

Al marge dels procediments legislatius i les funcions d’impuls i control de l’acció política i de govern que assumeix el Parlament, hi ha altres funcions en les quals també desplega una activitat política relacionada amb la normalització de l’ús social de la llengua. En aquest apartat, durant el segon semestre de 2011, s’han presentat al Parlament, per mandat legal, dos informes sobre política lingüística i un altre en l’àmbit de la política audiovisual.

Informes sobre política lingüística:

Cada any el Govern presenta al Parlament dos informes sobre política lingüística del català, i de l’occità (aranès a l’Aran) per donar compliment de la previsió legal que fa la Llei 1/98 de política lingüística a

Page 220

l’article 39.3, amb el qual dóna a conèixer les actuacions de política lingüística realitzades o impulsades:

Informe sobre política lingüística del català corresponent a l'any 2010, en compliment de l'article 39.3 de la Llei 1/1998 (núm. tram. 334-00032/09), (BOPC 151, de 7.10.2011, pàg. 3).

L’Informe de Política lingüística de 2010 tracta del marc legal lingüístic; l’organització del govern en matèria de política lingüística; el pressupost de la Generalitat per a la política lingüística; l’acció del govern; les noves dades sobre el coneixement i l’ús del català; i, per últim, els indicadors.

Informe sobre política lingüística de l'occità corresponent a l'any 2010 (núm. tram. 334-00033/09), (BOPC 151, de 7.10.2011, pàg. 332).

Aquest Informe tracta del marc legal lingüístic; l’organització del Govern en matèria de política lingüística; el pressupost de la Generalitat dedicat a actuacions de política lingüística; el foment i la difusió de l’aranès; eines i recursos per a la comunicació; i també de les noves dades sobre l’ús i el coneixement de l’occità, aranès.

Informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya:

Informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya sobre l’observança del pluralisme polític en la televisió i la ràdio corresponent al novembre del 2011, (núm. tram. 337-00021/09), (BOPC 239, de 6.02.2012, pàg. 84).

L’Informe esmentat també contempla la qüestió de la llengua i es pot consultar a l’Arxiu del Parlament, donat que no està publicat al BOPC.

-----------------------------

[1] La recerca sobre llengua catalana i política lingüística s’ha fet a partir de les iniciatives amb els descriptors següents: “llengua catalana”, “política lingüística” o “ús de les llengües”. També s’han cercat les iniciatives que en el títol contenen les paraules: “llengua”, “catalana” o bé “lingüísti*”.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR