Dret i polítiques ambientals a Extremadura

AutorPedro Brufao Curiel
CargoCatedràtic d'Escola Universitària de Dret Administratiu. Universidad de Extremadura
Páginas4-5

Page 4

Extremadura té una producció normativa reduïda en comparació amb altres comunitats autònomes, qüestió que, fins i tot, s’agraeix en la història secular de la coneguda com a legislació motoritzada. Les particularitats estatutàries d’aquesta regió i l’escassa població fan que la reforma del sistema de fonts del dret ambiental no assoleixi la densitat d’altres llocs.

D’altra banda, no podem deixar d’esmentar el canvi de govern com a resultat de les últimes eleccions autonòmiques, la qual cosa ha generat una situació d’interinitat en l’Administració i en l’Assemblea d’Extremadura que se suma a la fase d’adopció i de coneixements previs dels responsables entrants, els quals sembla que segueixen la política desenvolupista dels seus predecessors fins i tot amb greu risc de les regles bàsiques de l’estat de dret com el respecte a l’execució de sentències, inútils enfront de la inexecució via obstaculització administrativa o via parlamentària gràcies a les lleis de cas únic que aproven el que els òrgans jurisdiccionals declaren nul i il·legal.

L’única mostra de rellevància normativa és el Decret 54/2011, de 29 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament d’avaluació ambiental de la Comunitat Autònoma d’Extremadura (DOE de 6 de maig de 2011), que desplega la Llei 5/2010, de 23 de juny, de prevenció i qualitat ambiental de la Comunitat Autònoma d’Extremadura (BOE de 15 de juliol de 2010) i en modifica els annexos I, II i III. Aquesta llei segueix la pauta de la resta de les comunitats autònomes en la competència de desplegar la normativa bàsica estatal i l’aprovada al si de la UE, encara que ho fa de manera agrupada i no per sectors. El punt que cal destacar de la llei -recordem-lo- és la inaplicació a Extremadura del Reglament d’activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses.

El Decret 54/2011 té dos grans pilars. Un és l’avaluació estratègica de plans i programes, i l’altre és l’avaluació de projectes.

Quant al primer grup, tenim el procediment general dedicat a plans i programes, així com les seves modificacions i revisions que puguin afectar significativament el medi ambient i que elabora i aprova l’Administració pública autonòmica o local, així com que siguin exigits per una disposició legal o reglamentària o per acord del Consell de Govern de la Junta d’Extremadura, tot això en relació amb l’annex I, i respecte de tot això destaquen les alternatives, la clau de l’avaluació d’impacte, i les consultes amb el públic, especialment si...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR