Crònica legislativa: País Valencià

AutorMercè Teodoro i Peris
CargoAdvocada
Páginas304-315

Page 304

(DOCV de gener a juny de 2009)

El Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) ofereix aquest semestre un panorama excepcionalment pobre en disposicions relatives a matèries lingüístiques. Les resolucions recollides són reproduccions d’altres anteriors; ajuts i convocatòries repetides any rere any sense cap canvi destacable, tret, lamentablement i per acabar d’empitjorar la situació, d’algun retall pressupostari realitzat a l’empara de la crisi econòmica.

Passem, doncs, sense fer més comentari a ressenyar les resolucions aparegudes al període gener-juny de 2009 al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana relacionades amb la llengua.

Acadèmia Valenciana de la Llengua

Resolució de 12 de gener de 2009 (DOCV núm. 5941, de 27 de gener) de la Presidència de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, per la qual es publica l’acord del Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua de 19 de desembre de 2008, pel qual es convoquen beques per a la realització de treballs d’investigació lingüística sobre el valencià. Les ajudes tindran un import global de 100.000,00 euros. La realització dels estudis s’ha d’ajustar a les indicacions metodològiques que plantege l’AVL i hom valorarà prioritàriament els aspectes següents:

— Documentació i estudi d’escriptors valencians medievals (Ausiàs March, Francesc Eiximenis, sant Vicent Ferrer...).

— Documentació de cultura popular valenciana: la cançonística.

— Estudi de les bases de dades i bibliografies existents d’escriptors valencians del segle XX, especialment de la segona meitat del segle.

— Recull, transcripció i estudi de “miracles vicentins” d’interès lingüístic o literari.

— Diccionari fester valencià (falles, fogueres, gaiates, moros i cristians.

— Diccionari de dubtes en els usos lingüístics del valencià.

— L’ús de llengües en l’àmbit empresarial.

— Les actituds de la joventut davant de l’ús del valencià.

Page 305

— Vocabulari i terminologia toponímica, relacionada amb els regadius, d’una comarca valenciana.

— Toponímia de les serres valencianes.

— Aspectes de morfologia i sintaxi del valencià des d’una perspectiva sincrònica o diacrònica.

— Qüestions gramaticals dubtoses del valencià actual.

— La presència del valencià en Internet.

— Reculls lèxics locals i comarcals.

— Vocabulari dels noms populars de les plantes a la Comunitat Valenciana.

Resolució de 30 de març de 2009 (DOCV núm. 5996, de 20 d’abril) de la Presidència de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, per la qual es publica l’Acord de 27 de març de 2009, del Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, pel qual es convoquen, amb caràcter extraordinari, beques per a la realització de pràctiques de formació d’informàtica i de tècnics en lexicografia, terminologia i onomàstica.

Resolució de 16 de juny de 2009 (DOCV núm. 6045, de 29 de juny) de la Presidència de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, per la qual es publiquen els acords de la Junta de Govern, de 19 de maig i de 5 de juny de 2009, pels quals s’adjudiquen les ajudes a les beques per a la realització de treballs d’investigació lingüística sobre el valencià.

Resolució de 17 de juny de 2009 (DOCV núm. 6045, de 29 de juny) de la Presidència de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, per la qual es publica l’Acord de la Junta de Govern, de 5 de juny de 2009, pel qual s’adjudiquen les ajudes a la difusió i promoció del valencià en els centres valencians de l’exterior corresponents a la convocatòria de 2009.

Toponímia

No hi ha cap resolució publicada sobre aquesta matèria.

Ensenyament

Resolució de 20 de gener de 2009 (DOCV núm. 5940, de 26 de gener) del director general de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell, de la Conselleria de Presidència, per la qual es disposa la publicació de l’annex al Conveni de col·laboració subscrit el 4 de desembre de 2007 entre el MinisteriPage 306 d’Educació i Ciència i la Generalitat, per al desenrotllament dels programes de cooperació territorial per a alumnes de Rutes literàries, Escoles viatgeres, Rutes científiques i Immersió lingüística durant 2008. Aquest annex té com a objecte actualitzar les dades de participació i aportacions de les dues administracions als programes de cooperació territorial següents: Rutes literàries, Escoles viatgeres, Rutes científiques i Immersió lingüística.

Ordre de 6 de maig de 2009 (DOCV núm. 6014, de 15 de maig) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen procediments selectius d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents de professors d’ensenyança secundària, professors d’escoles oficials d’idiomes i professors tècnics de formació professional.

Ordre de 6 de maig de 2009 (DOCV núm. 6014, de 15 de maig) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoca el procediment selectiu per a l’ingrés en el cos de mestres i el procediment per a l’adquisició de noves especialitats. Com cada any des de 2002, aquestes dues convocatòries de mestres i professors ometen la possibilitat d’exempció dels llicenciats en Filologia Catalana respecte a l’examen de coneixements de valencià. Com cada any, han estat impugnades davant el Tribunal Superior de Justícia per discriminatòries envers aquests llicenciats.

Ordre de 19 de maig de 2009 (DOCV núm. 6034, de 12 de juny) de la Conselleria d’Educació, per la qual s’estableix l’organització, estructura i funcionament d’un programa experimental plurilingüe a la Comunitat Valenciana. La resolució té interès en tant que suposa l’inici d’un canvi de model educatiu al País Valencià en el qual, a més del castellà i el català —en diferents proporcions segons el model concret que hom trie—, s’introdueix ara també com a llengua vehicular l’anglès. De fet, l’ordre concreta les previsions del Decret 38/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s’estableix el currículum del segon cicle de l’educació infantil a la Comunitat Valenciana i del Decret 111/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s’estableix el currículum de l’educació primària a la Comunitat Valenciana, segons els quals els xiquets i xiquetes d’educació infantil descobriran l’existència d’altres llengües en el marc de la Unió Europea, i n’iniciaran el coneixement d’una i els d’educació primària podran rebre una part de les àrees del currículum en llengua estrangera. L’ordre es justifica com a resposta a les demandes socials cap al plurilingüisme i es concreta a possibilitar un major contacte de l’alumnat amb l’anglès. Reproduïm, pel seu interès, alguns fragments del text de la disposició:

Page 307

Article 1. Objecte i àmbit

1. Constituïx l’objecte d’esta orde la regulació d’un model d’intervenció educativa que possibilite el domini simultani del valencià, el castellà i l’anglès per part de l’alumnat participant en este programa experimental, amb el fi últim de millorar la seua competència comunicativa, afavorir la cohesió de l’ensenyança i aprenentatge de les llengües i reforçar este procés per mitjà de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), i en el marc dels processos d’innovació educativa.

2. El programa experimental plurilingüe s’aplicarà en aquells centres educatius públics d’Educació Infantil i Educació Primària que, ubicats en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, determine la conselleria competent en matèria d’educació.

Article 2. Definició d’ensenyança plurilingüe

S’entén per ensenyança plurilingüe aquella que permet que l’alumnat aconseguisca un domini igual en les llengües cooficials de la Comunitat Valenciana i millore la seua capacitat per a interactuar en un idioma estranger, arribant a aconseguir una competència comunicativa adequada en totes les llengües curriculars.

Article 3. Objectius

Els objectius a aconseguir a través del programa experimental plurilingüe són els següents:

a) Millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat en totes les àrees, tant lingüístiques com no lingüístiques.

b) Desenrotllar la capacitat psicolingüística de l’alumnat per a afavorir la seua fluïdesa verbal i facilitar-li el canvi de registres en les llengües curriculars.

c) Proporcionar una major formació intellectual per a la promoció personal i professional.

d) Aconseguir una adequada formació del professorat, que incloga tant el desenrotllament de la seua competència comunicativa com una competència docent que afavorisca l’ensenyança de les llengües estrangeres per mitjà de la utilització d’enfocaments didàctics d’acord amb les recomanacions del «Marc comú europeu de referència per a les llengües».

e) Experimentar el tractament sistemàtic de la lectoescriptura en una llengua estrangera.

f) Avaluar el grau d’adquisició gradual de competència comunicativa de l’alumnat a fi d’introduir mesures correctores per a aconseguir els fins proposats.

Article 4. Estructura i organització

El disseny particular del programa garantirà:

1. En Educació Infantil:

a) El 80% de l’horari lectiu es dedicarà al desenrotllament en llengua anglesa de les àrees previstes en el Decret 38/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s’establix el currículum del segon cicle de l’Educació Infantil a la Comunitat Valenciana.

b) El 10% de l’horari lectiu es dedicarà al desenrotllament en llengua castellana de les àrees previstes en el mencionat Decret 38/2008.

c) El 10% de l’horari lectiu es dedicarà al desenrotllament en llengua valenciana de les àrees previstes en el dit Decret 38/2008.

2. En Educació Primària, les àrees previstes en el Decret 111/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s’establix el currículum de l’Educació Primària a la Comunitat Valenciana, s’impartiran en llengua anglesa, a excepció de l’àrea Castellà: llengua i literatura i de l’àrea Valencià: llengua i literatura, que s’impartiran en la seua llengua corresponent.

Article 9. Centres

Els centres autoritzats per a impartir estePage 308 programa experimental plurilingüe hauran de comptar prèviament amb el compromís del claustre de professors i amb l’acta d’aprovació del consell escolar; així mateix hauran d’assegurar-se que les famílies dels alumnes implicats coneixen la decisió adoptada, estan informats del seu abast i accepten per escrit participar en este programa experimental.

Article 10. Professorat

1. L’ensenyança de les àrees impartides en llengua estrangera correspondrà a mestres amb l’especialitat corresponent i que, al mateix temps, posseïsquen la titulació següent:

a) Especialista o habilitat en anglès.

b) Tindre superats, almenys, tres cursos de la llicenciatura en Filologia anglesa i/o Traducció i Interpretació.

c) Certificat elemental expedit per les escoles oficials d’idiomes o certificat del Nivell Intermedi.

d) Certificat del Nivell B1 d’una institució reconeguda a este efecte.

2. Procediment de provisió del professorat:

a) La provisió del professorat en este programa es realitzarà, si és el cas, a través de comissió de servicis.

b) Es valorarà positivament el professorat que tinga domini en el maneig de les tecnologies de la informació i la comunicació, així com experiència prèvia en projectes d’innovació.

Article 11. Formació del professorat

1. La conselleria competent en matèria d’educació organitzarà activitats de formació relacionades amb la llengua anglesa. Les activitats tindran com a finalitat la millora de la competència comunicativa del professorat i es desenrotllaran amb la collaboració dels CEFIRE, les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana i d’altres institucions, administracions, organismes i entitats reconegudes a este efecte.

2. Igualment s’organitzaran activitats de formació sobre metodologia d’aplicació del plurilingüisme, integració de llengües, integració de llengua i continguts, tractament de la segona llengua, així com de metodologia pròpia de la immersió lingüística, a càrrec del servici competent en ensenyaments en valencià.

3. La conselleria competent en matèria d’educació facilitarà al professorat dels centres educatius la possibilitat de realitzar activitats de formació, visites i estades a l’estranger i intercanvis, a fi d’adquirir i perfeccionar la competència en la llengua estrangera corresponent.

4. Els mestres seleccionats contrauran l’obligació d’assistir als cursos de formació programats per la conselleria competent en matèria d’educació. També realitzaran les seues activitats pròpies i participaran en accions formatives que, de manera complementària, es vinculen a estos cursos.

5. De la mateixa manera, contrauran l’obligació de desenrotllar, d’acord amb les disposicions que dicte a este respecte la conselleria competent en matèria d’educació, la docència als grups d’alumnes que tinguen assignats, segons preveu l’apartat 2 del punt quatre de la present orde.

Article 12. Intercanvi d’alumnes

La conselleria competent en matèria d’educació facilitarà l’intercanvi d’alumnes amb altres centres docents de l’estranger la llengua vehicular dels quals siga l’anglès; així com el foment de projectes i intercanvis de caràcter internacional.

Article 13. Seguiment i avaluació

1. Els centres docents establiran els mecanismes de seguiment i avaluació

2. La xarxa d’assessors lingüístics assessorarà la comunitat educativa i la inspecció educativa supervisarà el procés d’implanta-Page 309ció del programa experimental i proposaran, conjuntament, mesures que contribuïsquen a perfeccionar-lo. En este sentit, prestarà especial atenció a les programacions didàctiques.

Única. Calendari d’implantació

1. A partir del curs acadèmic 2009-2010 s’implantarà este programa, que s’iniciarà en el primer curs del 2n cicle de l’Educació Infantil en els centres públics que determine la direcció general competent en matèria d’ordenació i centres docents.

2. Els centres docents autoritzats per a implantar este programa experimental plurilingüe elaboraran el projecte lingüístic d’ensenyança i ús de les llengües al llarg del primer trimestre del curs acadèmic 2009-2010.

Promoció social i cultura

Ordre de 18 de desembre de 2008 (DOCV núm. 5926, de 5 de gener) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen els premis de la Generalitat per a activitats de promoció de l’ús del valencià realitzades per les comissions de falles en l’àmbit de la Comunitat Valenciana en 2009.

Ordre de 18 de desembre de 2008 (DOCV núm. 5926, de 5 de gener) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen els premis de la Generalitat per a activitats de promoció de l’ús del valencià en les festes de la Magdalena en l’àmbit de la Comunitat Valenciana en 2009.

Resolució de 12 de febrer de 2009 (DOCV núm. 5955, de 16 de febrer) del director general de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell de la Conselleria de Presidència, per la qual es disposa la publicació del conveni de col·laboració entre l’Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals i l’Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay, per a fomentar la producció, distribució i promoció de la indústria cinematogràfica i audiovisual en llengua cooficial diferent del castellà. Al País Valencià corresponen, d’acord amb el criteri considerat per a realitzar la distribució entre les comunitats autònomes de l’aplicació pressupostària prevista a la Llei 51/2007, de 26 de desembre, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2008 per a aquesta finalitat, un total de 167.000,00 euros els quals, mitjançant aquest conveni, s’aplicaran a subvencionar les activitats realitzades per la Conselleria de Cultura i Esport del Govern de la Generalitat Valenciana durant l’exercici 2008 la destinació de les quals siga, d’acord amb la finalitat per a la qual es concedix la subvenció, el foment de la producció, la distribució i la promoció de la indústria cinematogràfica i audiovisual en valencià. Són subvencionables totes les despeses realitzades, i es consideren com a tals les produïdes en l’exercici 2008.

Page 310

Ordre d’11 de febrer de 2009 (DOCV núm. 5963, de 26 de febrer) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a les associacions cíviques sense finalitat lucrativa per a la realització d’activitats de promoció de l’ús del valencià en 2009. Les ajudes tindran un import global màxim de 612.000,00 euros. Se subvencionaran els següents programes referits a activitats de promoció de l’ús del valencià:

— Cursos d’ensenyament del valencià destinats a persones adultes. Tindran una duració mínima de 60 hores lectives i hauran de realitzar-se durant el curs 2007-2008. S’han d’ajustar als programes oral, elemental i mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i han de tindre un mínim de 15 alumnes i un màxim de 35. El professorat haurà d’estar en possessió de la titulació corresponent: llicenciatura en Filologia Valenciana, diploma de Mestre de Valencià o equivalents. La subvenció anirà destinada a sufragar part dels costos del professorat del curs.

— Retolació, en valencià, de les dependències de l’associació: despeses d’adquisició i de retolació dels cartells identificatius de l’entitat

— Activitats de l’associació que tinguen com a finalitat afavorir, difondre i promoure l’ús del valencià en l’entitat o en la població en general. Se subvencionen les despeses referides a l’edició en valencià de documentació administrativa de l’entitat, així com el material de difusió, de divulgació i d’informació de la mateixa associació, com ara programes, fullets publicitaris de les activitats, catàlegs, cartells, revistes, elaboració de pàgines web. En el cas de les pàgines web, seran subvencionables els costos de l’elaboració, del domini i de l’allotjament de la pàgina. Quedarà exclosa de la subvenció l’adquisició de material inventariable, així com d’objectes publicitaris, com ara camisetes, banderoles, pancartes o bolígrafs.

Cada entitat podrà rebre subvenció únicament per un dels programes subvencionats (cursos, retolació, activitats) dels programes subvencionables (cursos, retolació, activitats). L’import màxim de la subvenció serà de 1.000 euros. Com ja és habitual també, per a l’atorgament de la subvenció s’exigeix que les entitats beneficiàries utilitzen, en referència a la denominació de l’idioma i territori valencià, el que s’estableix en la Constitució Espanyola i en l’Estatut d’Autonomia, és a dir, valencià o idioma valencià i Comunitat Valenciana, respectivament, per a evitar que s’utilitzen els noms de català o País Valencià.

Ordre de 18 de febrer de 2009 (DOCV núm. 5965, de 2 de març) de la Con-Page 311selleria d’Educació, per la qual es convoquen ajudes econòmiques destinades a ajuntaments i mancomunitats de municipis que realitzen activitats de promoció de l’ús del valencià durant l’any 2009. Les ajudes tenen un import global màxim de 500.000 euros. Se subvencionaran els programes següents:

— Retolacions i senyalitzacions. Retolar, exclusivament en valencià, els indicadors urbans, els indicadors de vies urbanes, la senyalització interior i exterior dels edificis municipals i la senyalització de camins; se subvencionen les despeses d’adquisició i de retolació dels indicadors.

— Cursos d’ensenyament del valencià per a funcionaris i empleats públics.

— Han de tindre una duració mínima de 60 hores de classe, i realitzar-se entre el 2 de gener i el 5 de novembre de 2008.

— Campanya municipal de sensibilització i promoció de l’ús del valencià. L’objectiu és promocionar l’ús del valencià en els diversos àmbits d’actuació municipal.

— Creació o funcionament d’oficines municipals de promoció de l’ús del valencià.

Ordre de 25 de febrer de 2009 (DOCV núm. 5974, de 13 de març) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a les empreses, comerços i indústries, radicats a la Comunitat Valenciana, per a la realització d’activitats de promoció de l’ús del valencià en 2009. L’import global màxim de les ajudes és de 500.000 euros. Podran optar a les ajudes les entitats de caràcter privat, tant físiques com jurídiques, empreses, comerços i indústries radicats a la Comunitat Valenciana que estiguen legalment constituïdes. En queden excloses les associacions que operen en els sectors de la pesca, l’aqüicultura i la producció primària dels productes agrícoles.

Seran objecte de subvenció les activitats següents:

— La retolació, exclusivament en valencià, de l’interior i exterior de les dependències (per exemple, tendals, lluminosos, etc.) i els vehicles de l’empresa.

— La denominació dels productes i/o del seu etiquetatge (per exemple, bosses, paper d’embalar, caixes, etiquetes...). Si es tracta de l’etiquetatge o de la informació al consumidor, el text haurà d’estar com a mínim en valencià.

— L’ús, exclusivament en valencià, en la documentació administrativa, tècnica, informàtica, i en l’edició de guies i catàlegs de l’empresa, així com en pàgines web. S’exclouen els materials promocionals, com ara clauers, bolígrafs, camisetes, gorres, calendaris, pancartes.

Page 312

Només es concedirà subvenció per una d’estes activitats i un expedient per empresa. Serà entitat col·laboradora el Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació de la Comunitat Valenciana.

Ordre de 5 de març de 2009 (DOCV núm. 5978, de 20 de març) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen ajudes econòmiques per a la promoció de l’ús del valencià en les produccions teatrals a la Comunitat Valenciana per a 2009. L’import de les ajudes és de 20.000 euros. Podran optar a les ajudes les empreses i associacions empresarials del sector del teatre i la subvenció anirà destinada a sufragar part dels costos de la producció d’aquelles obres realitzades en valencià.

Ordre de 5 de març de 2009 (DOCV núm. 5978, de 20 de març) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen ajudes a la traducció i l’edició d’obres literàries al valencià i del valencià a altres idiomes per a 2009. Les ajudes tenen un import global màxim de 40.400 euros. Podran optar a les ajudes les editorials que es comprometen a traduir i editar obres en valencià i/o editar traduccions d’obres literàries del valencià a altres llengües. La subvenció anirà destinada a sufragar, totalment o parcialment, els costos de la traducció de cada obra literària. Els criteris per a la selecció són: l’interès cultural de l’obra, l’extensió, les característiques de la traducció, el nombre d’exemplars i el preu de venda al públic per exemplar.

Resolució de 9 de març de 2009 (DOCV núm. 5980, de 24 de març) de la Conselleria d’Educació per la qual s’adjudiquen els Premis de la Generalitat per a les activitats de promoció de l’ús del valencià en les falles en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.

Resolució de 9 de març de 2009 (DOCV núm. 5980, de 24 de març) de la Conselleria d’Educació, per la qual s’adjudiquen els Premis de la Generalitat per a les activitats de promoció de l’ús del valencià en les festes de la Magdalena en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.

Ordre de 10 de març de 2009 (DOCV núm. 5986, d’1 d’abril) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen beques per a la realització de treballs d’investigació dins del Pla d’estudis del valencià actual. L’import global màxim destinat a estes ajudes és de 69.800 euros. Aquesta convocatòria té com a objecte l’elaboració de materials que permeten incrementar el coneixement i l’ús del valencià, i també potenciar-ne l’aprenentatge mitjançant les tecnologies de la informació i la comunicació. Se seleccionaran només els projectes que tracten els aspectes següents:

Page 313

  1. Elaboració de materials d’ensenyament-aprenentatge del valencià mitjançant les TIC (recursos per a l’autoaprenentatge en Internet, recursos en suport informàtic, etc.).

  2. Elaboració de materials en valencià per a l’aprenentatge d’altres llengües.

  3. Elaboració de materials per a l’aprenentatge del valencià adreçat a immigrants.

  4. Proposta de sistemes de planificació de programes d’aprenentatge del valencià i mètodes d’avaluació.

  5. Projectes de traducció del valencià a altres llengües i d’altres llengües al valencià.

  6. Estudi del llenguatge administratiu valencià actual i elaboració de materials que en promoguen l’aprenentatge i la difusió.

  7. Estudis lingüístics o lexicogràfics contrastius entre el valencià i altres llengües.

  8. Estudis lexicogràfics, preferentment aquells referits a la terminologia pròpia dels llenguatges d’especialitat.

Ordre de 17 de març de 2009 (DOCV núm. 5988, de 3 d’abril) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen dues beques d’especialització professional en promoció lingüística i traducció. L’import global màxim destinat a estes ajudes és de 18.000 euros. Les beques estan destinades a llicenciats en Filologia o Traducció i Interpretació i consistiran en la realització de pràctiques en l’Àrea de Política Lingüística de la Secretaria Autonòmica d’Educació.

Ordre de 14 d’abril de 2009 (DOCV núm. 6004, de 30 d’abril) de la Conselleria d’Educació, per la qual es convoquen els premis de la Generalitat per a activitats de promoció de l’ús del valencià realitzades per les comissions de fogueres i barraques en l’àmbit de la Comunitat Valenciana en 2009.

Ordre de 21 de maig de 2009 (DOCV núm. 6021, de 26 de maig), de la Conselleria de Cultura i Esport, per la qual es convoca un concurs públic per a la concessió d’ajudes a la producció de línies editorials en castellà. L’import global màxim destinat a aquestes ajudes serà de 102.000 euros i, d’acord amb la convocatòria, tenen com a objectiu el de «potenciar un fons editorial convenientment articulat en col·leccions i amb prou interès per a competir amb les editorials amb producció en castellà de la resta de l’Estat».

Ordre de 21 de maig de 2009 (DOCV núm. 6021, de 26 de maig) de la Conselleria de Cultura i Esport, per la qual es convoca un concurs públic per a laPage 314 concessió d’ajudes a la producció editorial en valencià. L’import global màxim destinat a aquestes ajudes serà de 102.000 euros. En aquest cas, l’ajuda es justifica com un «suport a totes les accions que vagen encaminades a l’edició, el desenvolupament i la promoció del llibre valencià, amb tractament específic als que siguen impresos en valencià».

Ordre de 18 de maig de 2009 (DOCV núm. 6021, de 26 de maig), de la Conselleria de Cultura i Esport, per la qual s’aproven les bases i es convoquen els premis als llibres millor editats a la Comunitat Valenciana. L’import global màxim destinat a aquestes ajudes serà de 27.000 euros i la dotació econòmica és la següent:

— Premi al llibre en valencià millor il·lustrat: 3.000 euros.

— Premi al llibre en castellà millor il·lustrat: 3.000 euros.

— Premi al llibre en valencià millor editat: 3.000 euros.

— Premi al llibre en castellà millor editat: 3.000 euros.

— Premi al llibre de text en valencià millor editat: 3.000 euros.

— Premi al llibre de text en castellà millor editat: 3.000 euros.

— Premi a la contribució a la normalització lingüística del valencià: 3.000 euros.

— Premi al millor llibre valencià de 2009-2010: 6.000 euros.

Funció pública

Resolució de 27 de gener de 2009 (DOCV núm. 5946, de 3 de febrer) del director general de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell, de la Conselleria de Presidència, per la qual es disposa la publicació del Conveni de col·laboració entre la Generalitat i l’Institut Nacional d’Administració Pública per a la promoció del coneixement del valencià entre els funcionaris de l’Administració general de l’Estat a la Comunitat Valenciana durant l’any 2008. Aquest conveni és la concreció, per al 2009, del Conveni marc de cooperació signat el 28 de desembre de 1985 entre l’INAP i la Generalitat per a col·laborar en el foment de l’aprenentatge del valencià, vigent fins al 31 de desembre de 1997 i prorrogat automàticament fins al 31 de desembre de 2008. L’objecte d’este conveni és la cooperació de les parts firmants per a formar i capacitar en català el personal de l’Administració general de l’Estat que presta servei al País Valencià. Hom preveu almenys 40 accions formatives, les quals hauran de tindre una participació mínima de 800 alumnes i que representaran la impartició mínima de 2.400 hores lectives. La Conselleria d’Educació aportarà 60.000,00 euros mentre que l’INAP n’aportarà 75.705,00.

Page 315

Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià

Resolució de 15 de maig de 2009 (DOCV núm. 6026, de 2 de juny) de la Secretaria Autonòmica d’Educació, per la qual es convoquen proves extraordinàries per a l’obtenció de certificats oficials administratius de coneixements de valencià que expedeix la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR