Comunitats autònomes

Páginas175-183

Page 175

3. Comunitats autònomes
3.1. Activitat legislativa

A cura de Joan Subirats i Belen Noguera

Llei 4/1990, de 30 de maig, de patrimoni històric de Castella-La Manxa.

A l'igual que la pràccica totalitat dels estatuts d'autonomia, també el de Caste-lla-La Manxa atribueix a l'Administració autonòmica la competència exclusiva en matèria de patrimoni monumental, històric, artístic i arqueològic i altres centres culturals d'interès per a la regió (art. 31.m). En el mateix sentit, es declaren de competència exclusiva de la «Junta de Comunidades» els museus, les biblioteques, els conservatoris i les hemeroteques d'interès per a la regió que no siguin de citularitat estatal (art. 31. H) i, en general, el foment de la cultuta i de la investigació (art. 31.n).

El caràcter exclusiu d'aquest seguit de competències ha de ser matisat, això no obstant, a partir de la consideració dels títols competencials que la Constitució reconeix a l'Estat en l'àmbit cultural. En concret, l'article 149-1-28 declara de competència estatal la defensa del patrimoni cultural, artístic i monumental espanyol contra l'exportació i l'expoliació i els museus, biblioteques i arxius de titu-laritat estatal, sens perjudici que les comunitats autònomes n'exerceixin la gestió. També cal tenir en compte l'apartat segon d'aquest mateix article («sens perjudici de les competències que podran assumir les comunitats autònomes, l'Estat considerarà el servei de la cultura com un deure i una atribució essencial i facilitarà la comunicació cultural entre les comunitats autònomes d'acord amb elles»), que introdueix un cert grau d'imprecisió en la delimitació de competències en matèria cultural.

En qualsevol cas, la Llei del patrimoni històric de Castella-La Manxa no planteja problemes competencials, donat que assumeix la lectura que el propi Estat va fer de les seves competències en la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimonio històrica ejpaiïoí i es limita a desplegar o concretar en l'àmbit regional les seves previsions. Així doncs, la Llei que comentem, promulgada amb anterioritat a la Sentència del Tribunal Constitucional 17/1991, de 31 de gener, que resol els recursos d'inconstitucionalitat presentats contra la llei estatal, respecta escrupolosament la regulació continguda en aquesta norma. Per tant, en la matèria estricta de patrimoni cultural, la llei autonòmica no introdueix novetats importants.

La Llei 4/1990 del Patrimoni Històric de Castella-La Manxa presenta, però, un contingut més ampli donat que, adoptant un concepte global de patrimoni cultural, incorpora la regulació sectorial dels arxius i els museus. Cal dir que l'al-tre àmbit material tradicionalment connex amb els esmentats, les biblioteques, no és contemplat en aquesta disposició perquè la Comunitat autònoma de Castella-La Manxa ja compta amb una llei sec-Page 176torial específica sobre el tema (la Llei 1/1989, de 4 de maig).

Pel que fa concretament a la protecció del patrimoni històric, les característiques principals de la llei autonòmica consisteixen en l'ampliació del concepte de bé d'interès cultural, per tal d'incorporar de forma expressa el patrimoni arqueològic - industrial i etnològic- i en l'intent d'aprofundir en la línia de coordinació entre protecció sectorial i protecció urbanística encetada per la normativa estatal.

Quant a aquest darrer aspecte, el legislador autonòmic mostra una especial preocupació per la delimitació precisa de l'entorn afectat per la declaració d'un bé immoble com a bé d'interès cultural. En aquest sentit disposa que, en el cas que la declaració de bé d'interès cultural no inclogui la delimitació de l'entorn, els plans urbanístics hauran de dur-la a terme i hauran de definir les condicions urbanístiques en els esmentats entorns, determinacions que requeriran l'informe favorable de la Conselleria d'Educació i Cultura (art. 8). En la disposició dedicada als conjunts històrics s'insisteix en aquesta idea en establir que «cuando el conjunto forme parte de un núcleo de po-blación, los planes urbanísticos deberàn delimitar con exactitud la zona considerada como tal y las condiciones urbanísti-cas del entomo afectado» (art. 11.3). En la regulació dels plans especials dels conjunts històrics l'única novetat introduïda respecte a la llei de l'Estat consisteix en una referència molt significativa a la necessitat d'harmonitzar la conservació del conjunt amb la seva funcionalitat social. Literalment, l'article 12.3, tot recollint el concepte de protecció defensat per la major part de la doctrina actual, preveu que la normativa d'actuació dels plans especials contempli «la necesaria annonización de ta conservacién de conjunta con el mantenimiento de la ciudad como estructura viva desde las necesarias adecuación edificatorias en sus aspectos estructurales y de habitabilidad, las adaptaciones a los nuevos usos y la presencia de los equipamientos sociales necesarios».

Un altre aspecte remarcable de la Llei que analitzem és la regulació del patrimoni arqueològic i etnogràfic, en la qual destaca, com a principals novetats, la previsió expressa de comunicació als ajuntaments afectats de les autoritzacions concedides per a excavacions i prospeccions per part de la Conselleria d'Educació i Cultura; la possibilitat de crear parcs arqueològics; l'obligació d'incorporar als plans urbanístics la documentació arqueològica necessària per garantir les mesures preventives i de conservació d'aquest patrimoni i la inclusió expressa en el patrimoni històric de Castella-La Manxa del patrimoni arqueològic-industrial i del patrimoni etnològic (en relació amb el qual es declaren incoats els expedients per a la declaració com a béns d'interès cultural de tots els molins i de totes les manifestacions d'arquitectura popular de la regió amb una antiguitat superior als cent anys).

Finalment, pel que fa a les mesures de foment, la llei només contempla l'anomenat «u per cent cultural», mentre que en matèria de règim sancionador es fa una remissió global a la normativa estatal. Cal assenyalar, això no obstant, que el legislador autonòmic ha volgut insistir, al nostre entendre amb gran encert, en el fet que l'aplicació del règim sancionador no allibera els organismes responsables de la seva obligació més important que consisteix en la reposició dels béns afectats a l'estat anterior a la producció de la situació il·legal (art. 62).

La resta de la llei està dedicada, com hem indicat anteriorment, a la definició del règim jurídic dels arxius i els museus de Castella-La Manxa.

En matèria d'arxius, la protecció dels de caràcter públic s'instrumenta per mit-Page 177jà dels deures de conservació i organització i per la prohibició d'alienar que afecten tots els documents en general (art. 27.2). Un cop finalitzat el període d'utilització administrativa es realitzarà una selecció i expurgació i aquells documents que posseeixin valor jurídic o'històric seran dipositats a l'Arxiu Regional o en els arxius provincials o locals (art. 28 i 29). També s'estableix que les institucions i entitats públiques estan obligades a posar els seus fons documentals a disposició dels estudiosos.

Pel que fa als arxius i documents privats, la llei castellano-manxega crea un sistema de protecció consistent en un procediment formal de declaració d'arxiu o document històric, la incoació i resolució del qual corresponen a l'Administració autonòmica. L'esmentat procediment permetrà superar en aquesta Comunitat Autònoma algunes de les crítiques que s'han formulat a la definició del patrimoni documental en la legislació estatal, la qual, en adoptar un criteri purament cronològic (art. 49) hi inclou documents que poden no presentar cap valor històric o cultural i n'exclou els que sí que en posseeixen però que no tenen l'antiguitat exigida.

Els propietaris o posseïdors d'arxius o documents declarats històrics (entre els quals s'inclouen per mandat legal els que integren el parrimoni documental segons la Llei de patrimoni històric espanyol) estaran obligats a conservar-los i mantenir-los ordenats, a conservar íntegra la seva organització, a permetre la consulta dels estudiosos, a restaurar els documents de-teriorats i a comunicar a la Conselleria d'Educació i Cultura qualsevol alienació o canvi de titularitat de la propietat o la possessió, i podran dipositar-los en el Sistema d'Arxius de Castella-La Manxa (art. 33 i 34). Aquest està constituït, segons disposa l'article 38, per tots els arxius públics de la regió (l'Arxiu Regional, els arxius històrics provincials, els arxius dels ens locals, etc.) i pels de titularitat privada que rebin dels poders públics subvencions o ajudes en quantitat igual o superior a la meitat del seu pressupost ordinari o gaudeixin de beneficis fiscals equivalents o superiors al 10 per cent del seu pressupost, donat que són considerats arxius privats d'ús públic. També s'hi podran integrar els altres arxius privats per iniciativa dels seus titulars.

Finalment, el títol IV de la Llei esrà dedicat fonamentalment a la regulació del sistema de museus de Castella-La Manxa, integrat pels museus de titularitat estatal gestionats per la «Junta de Comunidades», per la resta de museus de titularitat pública i pels museus de titularitat privada reconeguts per l'Administració autonòmica i que tinguin signat un conveni de servei públic amb aquesta (art. 49). Tots ells seran gestionats pels seus propietaris però hauran de respectar les directrius fixades per un òrgan col·legiat format per un representant de la «Junta de Comunida-des» i un representant per cada deu museus reconeguts a la regió. Correspon, a més, a la Conselleria d'Educació i Cultura la planificació, coordinació i inspecció de l'organització i dels serveis dels museus integrats en el sistema regional (art. 48).

Pel que fa al règim dels museus en general, s'estableix que la iniciativa per a la seva creació podrà ser pública o privada però exigirà en qualsevol cas el reconeixement de l'Administració autonòmica, que tindrà lloc mitjançant decret (art. 47). La protecció dels fons museístics es garanteix mitjançant les facultats reconegudes a la conselleria competent per ordenar, -en el cas que les deficiències en el museu d'origen posessin en perill la seva conservació, seguretat o accessibilitat-, el dipòsit en un altre museu dels béns mobles d'extraordinari interès fins que no desapareguin les causes de risc (art. 55).

Gemma Segura

Page 178

Lleis promulgades per les comunitats autònomes al 1990.

Andalusia

Llei 1/1990, de 30 de gener, per la qual es modifica la Llei 6/1983, de 21 de juliol, del Govern i l'Administració de la Comunitat Autònoma. BOJA núm. 12, 6-2-90.

Llei 2/1990, de 2 de febrer, de pressupostos de la Comunitat autònoma d'Andalusia per a 1990. BOJA núm. 12, 6-2-90.

Llei 3/1990, de 27 de març, per a l'educació d'adults. BOJA núm. 29, 6-4-90.

Llei 4/1990, de 23 d'abril, per la qual es modifiquen determinats articles de la Llei 5/1984, de 23 d'abril, d'incompatibilitats d'alts càrrecs de l'Administració andalusa. BOJA núm. 36, 4-5-90.

Llei 5/1990, de 21 de maig, per la qual es configura a la Junta d'Andalusia la condició de promotor públic d'actuacions protegibles en matèria d'habitatge. BOJA núm. 44, 29-5-90.

Aragó

Llei 1/1990, de 26 de febrer, per la qual es concedeix a ta Diputació General d'Aragó un suplement de crèdit i un crèdit extraordinari per imports respectius de 212.970.000 i 100.000.000 de pessetes, per a subvencions destinades als programes de «Foment de l'Ocupació» i «Suport a la PYME». BOA núm. 27, 7-3-90.

Llei 2/1990, de 21 de març, de declaració de monuments naturals dels glaciars pirinencs. BOA núm. 36, 28-3-90.

Llei 3/1990, de 4 d'abril, del Consell Aragonès de la Tercera Edat. BOA núm. 43, 16-4-90.

Llei 4/1990, de 4 de juny, de suplement de crèdit per import de 1.700 milions de pessetes, amb destinació al finançament de les instal·lacions d'inni-vació artificial en estacions d'esquí del Pirineu aragonès. BOA núm, 66, 8-6-90.

Llei 5/1990, de 7 de juny, d'endeutament per a 1989, per la qual es fixen les característiques de les operacions de crèdit a concertar, en compliment d'allò disposat en els articles 1.2,c) i 28.1 de la Llei 5/1989, de 31 de maig, de pressupostos de la Comunitat Autònoma d'Aragó per a 1989-BOA núm. 68, 13-6-90.

Llei 6/1990, de 20 de juny, de concessió per la Diputació General d'Aragó d'una subvenció a l'empresa «Piezas y Rodajes, Sociedad Anònima». BOA núm. 74, 27-6-90.

Llei 7/1990, de 20 de juny, de l'Institut Aragonès de Foment. BOA núm. 74, 27-6-90.

Llei 8/1990, de 4 de juliol, de suplement de crèdit per import de 308.500.000 pessetes, per a la construcció d'un aeròdrom a Santa Cecília de la Jaca (Osca). BOA núm. 81, 11-7-90.

Astúries

Llei 1/1990, de 31 de gener, sobre declaració d'interès social per a la instal·lació d'un complex industrial a Astúries. BOPA y P núm. 33, 9-2-90.

Page 179

Canàries

Llei 1/1990, de 29 de gener, de fundacions canàries. BOCanúm. 14, 31-1-90.

Llei 2/1990, de 29 de gener, de modificació de la Llei 2/1984, d111 d'abril, de Premis Canàries. BOCa núm. 14, 31-1-90.

Llei 3/1990, de 22 de febrer, de Patrimoni Documental i Arxius de Canàries. BOCanúm. 27, 2-3-90.

Llei 4/1990, de 22 de febrer, de modificació de la Llei 8/1984, d'11 de desembre, de radiodifusió i televisió a la Comunitat Autònoma de Canàries. BOCa núm. 27, 2-3-90.

Llei 5/1990, de 22 de febrer, de taxes i preus públics de la Comunitat Autònoma de Canàries. BOCa núm. 28, 5-3-90.

Llei 6/1990, de 17 d'abril, de creació de l'Organisme Canari de Jocs i Apostes. BOCanúm. 50, 23-4-90.

LLei 7/1990, de 14 de maig, de disciplina urbanística i territorial. BOCa núm. 63, 21-5-90.

Llei 8/1990, de 14 de maig, del Consell Econòmic i Social de Canàries. BOCa núm. 64, 23-5-90.

Llei 9/1990, de 23 de maig, de crèdit extraordinari als pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de Canàries per a l'exercici de 1990, per fer efectiva una paga excepcional única al personal al servei de la Comunitat Autònoma de Canàries i els seus organismes autònoms que hagi prestat serveis durant el 1989-BOCanúm. 65, 25-5-90.

Llei 10/1990, de 23 de maig, de col·legis professionals. BOCa núm. 66, 28-5-90.

Llei 11/1990, de 13 de juliol, de prevenció de l'impacte ecològic. BOCa núm. 92, 23-7-90.

Llei 12/1990, de 26 de juliol, d'aigües. BOCa núm. 94, 27-7-90.

Llei 13/1990, de 26 de juliol, de caixes d'estalvis. BOCa núm. 95, 30-7-90.

Llei 14/1990, de 26 de juliol, de reforma de la Llei 8/1986, de 18 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques de Canàries. BOCa núm. 96, 1-8-90.

Llei 15/1990, de 27 de juliol, de revisió del Pla Universitari de Canàries. BOCa núm. 95, 30-7-90; BOCa núm. 102, 13-8-90.

Cantàbria

Llei 1/1990, de 12 de març, de l'Assemblea Regional de Cantàbria, per la qual es regulen els òrgans rectors de les caixes d'estalvis amb seu social a la Comunitat Autònoma de Cantàbria. BOC núm. 9, 16-1-90.

Llei 2/1990, de 12 de març, sobre increment provisional de retribucions del personal al servei de la Diputació General de Cantàbria i concessió d'una paga única amb caràcter excepcional. BOC núm. 9 (especial).

Llei 3/1990, de 21 de març, d'estadística de Cantàbria. BOC núm. 11 (especial), 9-4-90.

Llei 4/1990, de 23 de març, sobre concentració parcel·laria, conservació d'obres, unitats mínimes de conreu i foment d'explotacions rendibles. BOC núm. 11 (especial), 9-4-90.

Llei 5/1990, de 26 de març, de pastures a les muntanyes de Cantàbria. BOC núm. 11 (especial), 9-4-90.

Llei 6/1990, de 21 de març, de capacitació agrària. BOC núm. 11 (especial), 9-4-90.

Page 180

Llei 7/1990, de 30 de març, sobre ordenació territorial de Cantàbria. BOC núm. 11 (especial), 9-4-90.

Llei 8/1990, de 12 d'abril, per la qual es modifica l'article 7 de la llei de Cantàbria 7/1988, de 26 d'octubre, de foment, ordenació i aprofitament dels balnearis i les aigües minero-medici-nals i/o termals de Cantàbria. BOC núm. 93, 9-5-90.

Castella-La Manxa

Llei 1/1990, de 3 de maig, de concessió, amb caràcter excepcional, d'una paga al personal al servei de l'Administració de la Junta de Comunitats de Castella-La Manxa. DOCM núm. 31, 9-5-90.

Llei 2/1990, de 18 de maig, d'integració d'auxiliars en els cossos de policia local. DOCM núm. 36, 25-5-90.

Llei 3/1990, de 18 de maig, de taxes i preus públics. DOCM núm. 37, 30-5-90.

Llei 4/1990, de 30 de maig, del patrimoni històric de Castella-La Manxa. DOCM núm. 4l, 13-6-90.

Llei 4/1990, de 26 d'abril, de caixes d'estalvis. BOCL núm. 86, 7-5-90.

Llei 5/1990, de 17 de maig, per la qual es crea l'«Orquesta Sinfónica de Castilla y León, Sociedad Anònima». BOCL núm. 102, 29-5-90.

Llei 6/1990, de 18 de maig, de modificació de la Llei 7/1985, de 27 de desembre, d'ordenació de la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de Castella i Lleó. BOCL núm. 102, 29-5-90.

Llei 7/1990, de 22 de juny, d'autorització de l'empresa pública «Pabellón de Castilla y León en la Exposición Universal de Sevilla, Sociedad Anònima 1992» (PABECAL, S.A., 92). BOCL núm. 125, 29-6-90.

Llei 8/1990, de 22 de juny, de concessió d'un crèdit extraordinari per un import total de 1.300 milions de pesse-taes, per atendre les obligacions derivades de sentències per reclamació de quantitats dels obrers eventuals de monts. BOCL núm. 126, 7-790.

Llei 9/1990, de 22 de juny, d'educació física i esports. BOCL núm. 137, 17-7-90.

Castella i Lleó

Llei 1/1990, de 16 de març, de creació de l'empresa pública «Concentración Olímpica de la Juventud, 1991, Sociedad Anònima» (COJ, 91, S.A.). BOCL núm. 60, 26-3-90.

Llei 2/1990, de 16 de març, de carreteres de la Comunitat de Castella i Lleó. BOCL núm. 67, 4-4-90.

Llei 3/1990, de 16 de març, de seguretat industrial de Casrella i Lleó. BOCL núm. 67, 4-4-90.

Extremadura

Llei 1/1990, de 26 d'abril, de coordinació de policies locals d'Extremadura. DOEnúm. 43, 31-5-90.

Llei 2/1990, de 26 d'abril, de salut escolar. DOEnúm. 43, 31-5-90.

Llei 3/1990, de 24 de maig, de modificació de la Llei 2/1986, de 23 de maig, de la funció pública d'Extremadura. DOE núm. 50, 26-6-90.

Decret legislatiu 1/1990, de 26 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la lleiPage 181 de Funció Pública d'Extremadura. DOE núm. 5 (extra), 27-7-90.

Galícia

Llei 1/1990, de 27 d'abril, sobre concessió d'una paga al personal al servei de la Xunta de Galícia i d'un crèdit extraordinari per un import total de 1.850.000.000 de pessetes al pressupost per a 1990, per a l'abonament d'una paga, no consolidable per a exercicis futurs, que compensi l'esmentat personal de la pèrdua de poder adquisitiu experimentada el 1989. DOG núm. 83, 30-4-90.

Llei 2/1990, de 21 de juny, de Pressupostos Generals de la Comunitat Autònoma gallega per a l'any 1990. DOG núm. 127, 30-6-90.

Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. BOCA1B núm. 77, 26-6-90.

Llei 6/1990, de 6 de juny, de modificació de la Llei 12/1983, de 17 de novembre, de camps de golf. BOCAIB núm. 78, 28-6-90.

Llei 7/1990, de 19 de juny, de crèdit extraordinari per al finançament del pla extraordinari d'inversions i millores d'infrastructures de les zones turístiques. BOCAIB núm. 81, 5-7-90.

Llei 8/1990, de 28 de juny, de compilació del Dret civil de Balears. BOCAIB núm. 86, 17-7-90.

Llei 9/1990, de 20 de juny, d'atribució de competències als consellers insulars en matèria d'urbanisme i habitabili-tat. BOCAIB núm. 90, 24-7-90.

Illes Balears

Llei 1/1990, de 22 de febrer, de declaració de l'àrea natural d'especial interès de Montdragó. BOCAIB núm. 33, 15-3-90.

Llei 2/1990, de 22 de febrer, de crèdit extraordinari per al finançament de l'adquisició de terrenys ubicats a l'espai anomenat Cala Montdragó, de Santanyí. BOCAIB núm. 33, 15-3-90.

Llei 3/1990, de 30 de maig, per la qual es crea i es regula el Pla de Modernització d'Allotjaments Turístics existents a les Balears. BOCAIB núm. 74, 19-6-90.

Llei 4/1990, de 31 de maig, de declaració d'una àrea natural d'especial interès a la marina de Llucmajor. BOCAIB núm. 77, 26-6-90.

La Rioja

Llei 1/1990, de 24 d'abril, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de la Rioja per a 1990. BOR núm. 53, 30-4-90.

Llei 2/1990, de 10 de maig, de serveis socials de la Comunitat Autònoma de la Rioja. BOR núm. 65, 26-5-90.

Llei 3/1990, de 29 de juny, de funció pública de l'Administració pública de la Comunitat Autònoma de la Rioja. BOR núm. 93, 31-7-90.

Llei 4/1990, de 29 de juny, de biblioteques de la Rioja. BOR núm. 98, 11-8-90.

Llei 5/1990, de 29 de juny, d'inspecció, infraccions i sancions en matèria turística. BOR núm. 98, 11-8-90.

Page 182

Madrid

Llei 1/1990, d'1 de febrer, de protecció dels animals domèstics. BOM núm. 39, 15-2-90.

Llei 2/1990, de 15 de febrer, de modificació de l'art. 4.1 de la Llei 13/1984, de 30 de juny, de creació, organització i control parlamentari de l'ens públic «Radio Televísión Madrid». BOM núm. 52, 2-3-90.

Llei 3/1990, de 15 de febrer, de modificació de l'art. 6è, punts 1 i 2, de la Llei 5/1984, de 7 de març, reguladora del Consell Assessor de Ràdio Televisió Espanyola a la Comunitat de Madrid. BOM núm. 52, 2-3-90.

Llei 4/1990, de 4 d'abril, de pressupostos generals de la Comunitat de Madrid pera 1990. BOM núm. 86, 11-4-90.

Llei 5/1990, de 17 de maig, reguladora de la facultat de dissolució de l'Assemblea de Madrid pel president de la Comunitat. BOM núm. 126, 29-5-90.

Llei 6/1990, de 10 de maig, de declaració del Parc Natural del Cim, Circ i Llacuna de Peíïalara. BOM núm. 141, 15-6-90.

Llei 7/1990, de 28 de juny, de protecció d'embassaments i zones humides de la Comunitat Autònoma de Madrid. BOM núm. 163, 11-7-90.

Múrcia

Llei 1/1990, de 26 de febrer, de pressupostos generals de la regió de Múrcia pera 1990. BORM núm. 49, 28-2-90.

Llei 2/1990, de 5 d'abril, de creació del Servei de Salut de la regió de Múrcia. BORM núm. 96, 27-4-90.

Llei 3/1990, de 5 d'abril, d'hisenda de la regió de Múrcia. BORM núm. 96, 27-4-90.

Llei 4/1990, d'11 d'abril, de mesures de foment del patrimoni històric de la regió de Múrcia. BORM núm. 116, 22-5-90.

Llei 5/1990, d'H d'abril, de museus de la regió de Múrcia.

Llei 6/1990, d'11 d'abril, d'arxius i patrimoni documental de la regió de Múrcia. BORM núm. 116, 22-5-90.

Llei 7/1990, d'11 d'abril, de biblioteques i patrimoni bibliogràfic de la regió de Múrcia. BORM núm. 116, 22-5-90.

Navarra

Llei Foral 1/1990, de 26 de febrer, de pressupostos generals de Navarra per a l'exercici 1990. BON núm. 27, 2-3-90.

Llet Foral 2/1990, de 3 d'abril, de comptes generals de Navarra de 1988. BON núm. 44, 11-4-90.

Llei Foral 3/1990, de 3 d'abril, de creació d'una societat pública per a la realització de les activitats relacionades amb la participació de la Comunitat Foral de Navarra a l'Exposició Universal de Sevilla 1992 i aprovació d'una inversió global de 700.000.000 de pessetes per finançar l'esmentada participació. BON núm. 42, 6-4-90.

Llei Foral 4/1990, d'11 d'abril, per la qual s'autoritza el govern de Navarra a prestar un aval de la Comunitat Foral de Navarra a favor de la companyia «Graficas Estrella, Sociedad Anònima». BON núm. 48, 20-4-90.

Llei Foral 5/1990, de 27 de juny, per la qual es modifica l'estatut del personal al servei de les administracions públi-Page 183ques de Navarra i es regula la integració en l'administració de la Comunitat Foral de Navarra del personal a transferir a l'Administració de l'Estat. BON núm. 79, 2-7-90.

Llei Foral 6/1990, de 2 de juliol, de l'Administració local de Navarra. BON núm. 84, 13-7-90.

País Basc

Llei 1/1990, de 6 d'abril, per la qual es determina la capitalitat dels partits judicials de la Comunitat Autònoma del País Basc. BOPV núm. 94, 14-5-90.

Llet 2/1990, de 3 de maig, d'ingrés mínim d'inserció. BOPV núm. 106, 30-5-90.

Llei 3/1990, de 31 de maig, de taxes i preus públics de l'administració de.la Comunitat Autònoma del País Basc. BOPV núm. 132, 4-7-90.

Llei 4/1990, de 31 de maig, d'ordenació del territori del País Basc. BOPV núm. 131, 3-7-90.

Llei 5/1990, de 15 de juny, d'eleccions al Parlament Basc BOPV núm. 134, 6-7-90.

Llei 6/1990, de 15 de juny, de cambres agràries. BOPV núm. 134, 6-7-90.

Llei 7/1990, de 3 de juliol, de patrimoni cultural Basc. BOPV núm. 157, 6-8-90.

País Valencià

Llei de la Generalitat Valenciana 1/1990, de 22 de febrer, sobre caixes d'estalvis. DOGV núm. 1253, 27-2-90.

Llei 2/1990, de 4 d'abril, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana. DOGV núm. 1289, 24-4-90.

Llei 3/1990, de 22 de maig, de crèdit extraordinari en el pressupost vigent per atendre despeses derivades de temporals soferts per la Comunitat Valenciana a finals de l'any 1989 i començament de 1990. DOGV núm. 1312, 28-5-90.

Llei 4/1990, de 31 de maig, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici de 1990. DOGV núm. 1315, 31-5-90.

Llei 5/1990, de 7 de juny, d'estadística, de la Comunitat Valenciana. DOGV núm. 1327, 18-6-90.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR