Anexos

AutorMaría José Canel/Paloma Piqueiras/Gabriela Ortega
Páginas245-278

Page 245

Aaker, D. A. (1991). Manage brand equity. Nueva York: Free.

Aaker, D. A. (1996). «Measuring brand equity across products and markets». California

Management Review, 38 (3), 102-120.

Aaker, D. A. (2012). Building strong brands. Nueva York: Simon and Schuster.

Aaker, D., y Álvarez del Blanco, R. (2014). Las marcas según Aaker. Barcelona: Empresa Activa. Adler, R. P., y Goggin, J. (2005). «What do we mean by “civic engagement”?». Journal of

Transformative Education, 3 (3), 236-253.

Aerts, W., y Cormier, D. (2006). «he association between media legitimacy and corporate environmental communication». Cahier de Recherche, 07, 1-46.

Aerts, W., y Cormier, D. (2009). «Media legitimacy and corporate environmental communication». Accounting, Organizations and Society, 34 (1), 1-27.

Aguinis, H., y Glavas, A. (2012). «What we know and don’t know about corporate social responsibility: A review and research agenda». Journal of Management, 38 (4), 932-968. Alcántara, M. (2012). El oficio de político. Madrid: Tecnos.

Álvarez, A. (2012). La magia del planner. Madrid: ESIC.

American Marketing Association (AMA). Marca. AMA Dictionary. Recuperado de .

Anholt, S. (2007). «Competitive identity: he new brand management for nations, cities and regions». Journal of Brand Management, 14 (6), 474-475.

Antonsen, M., y Jørgensen, T. B. (1997). «he “publicness” of public organizations». Public

Administration, 75 (2), 337-357.

Page 246

Arbós, X., y Giner, S. (1996). La gobernabilidad: ciudadanía y democracia en la encrucijada mundial. Madrid: Siglo XXI.

Argenti, P. A., y Druckenmiller, B. (2004). «Reputation and the corporate brand». Corporate

Reputation Review, 6 (4), 368-374.

Arroyo, L. (2012). El poder político en escena. Barcelona: RBA.

Arroyo, L. (2013). Frases como puños. El lenguaje y las ideas progresistas. Madrid: Edhasa /

Fundación Ideas.

Arvidsson, R. (1986). «Performance evaluation». En Kaufman, F. (ed.), Guidance, control and evaluation in the public domain Berlin. Berlin: Walter de Gruyter.

Ashforth, B. E. y Gibbs, B. W. (1990). «he double-edge of organizational legitimation».

Organization Science, 1 (2), 177-194.

Ashforth, B. E., y Mael, F. (1989). «Social identity theory and the organization». Academy of

Management Review, 14 (1), 20-39.

Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación (2016). (consultada el 12 de junio de 2017)

Aupperle, K. E.; Carroll, A. B., y Hatield, J. D. (1985). «An empirical examination of the relationship between corporate social responsibility and proitability». Academy of Management Journal, 28 (2), 446-463.

Azoulay, A., y Kapferer, J. N. (2003). «Do brand personality scales really measure brand personality?». he Journal of Brand Management, 11 (2), 143-155.

Baena, M. (2005). Manual de ciencia de la administración. Madrid: Síntesis.

Balmer, J. M. (1998). «Corporate identity and the advent of corporate marketing». Journal of

Marketing Management, 14 (8), 963-996.

Balmer, J. M. (2013). «Corporate brand orientation: What is it? What of it?». Journal of Brand

Management, 20 (9), 723-741.

Banco de Conocimientos INAP. La Estrategia Nacional de RSC del Gobierno Federal

Alemán. Descargado el 22 de agosto de 2015, desde .

Banco de Conocimientos INAP. Responsabilidad Social Corporativa del Gobierno de

Navarra. Descargado el 22 de agosto de 2015, desde .

Bansal, P., y Clelland, I. (2004). «Talking trash: Legitimacy, impression management, and unsystematic risk in the context of the natural environment». Academy of Management Journal, 47 (1), 93-103.

Page 247

Barreto, I., y Baden?Fuller, C. (2006). «To conform or to perform? Mimetic behaviour, legitimacy?based groups and performance consequences». Journal of Management Studies, 43 (7), 1 559-1 581.

Baum. J., y Powell, W. W. (1995). «Cultivating an institutional ecology of organizations:

Comment on Hannan, Carroll, Dundon, and Torres». American Sociological Review, 60 (4), 529-538.

Bauman, Z. (2003). Modernidad líquida. Ciudad de México: Fondo de Cultura Económica. Bauman, Z. (2007). La sociedad individualizada. Barcelona: Cátedra.

Bauman, Z. (2013). Sobre la educación en un mundo líquido: conversaciones con Ricardo

Mazzeo. Barcelona: Paidós, Beck, U. (2000). Un nuevo mundo feliz: La precariedad del trabajo en la era de la globalización.

Barcelona: Paidós.

Beck, U. (2002). La sociedad del riesgo. Madrid: Siglo XXI.

Belkaoui, A. R. (1992). Accounting theory. London: London Academic Press.

Bell, D. (2006 [1973]). El advenimiento de la sociedad postindustrial. Madrid: Alianza Editorial. Benkler, Y. (2006). he wealth of networks: How social production transforms markets and freedom. Yale: University Press.

Bennett, L., y Enmant, R. (2001). Mediated Politics: Communication in the future of democracy.

Cambridge: Cambridge University Press.

Bennett, W. L., y Iyengar, S. (2008). «A new era of minimal efects? he changing foundations of political communication». Journal of Communication, 58 (4), 707-731.

Berger, P., y Luckmann, T. (1967). La construcción social. La Realidad. Buenos Aires: Editorial

Amorrortu

Bergquist, M.; Ljungberg, J.; Zafar, F. O., y Stenmark, D. (2013). Social media as management fashion-A discourse perspective. En ECIS.

Bertot, J. C.; Jaeger, P. T., y Hansen, D. (2012). «he impact of polices on Government social media usage: Issues, challenges, and recommendations». Government Information Quarterly, 29 (1), 30-40.

Bickerton, D. (2000). «Corporate reputation versus corporate branding: the realist debate». Corporate Communications: An International Journal, 5 (1), 42-48.

Biegelbauer, P., y Hansen, J. (2011). «Democratic theory and citizen participation: democracy models in the evaluation of public participation in science and technology». Science and Public Policy, 38 (8), 589–597.

Page 248

Bitektine, A. (2011). «Toward a theory of social judgments of organizations: he case of legitimacy, reputation, and status». Academy of Management Review, 36 (1), 151-179.

Bitektine, A., y Haack, P. (2015). «he “macro” and the “micro” of legitimacy: Toward a multilevel theory of the legitimacy process». Academy of Management Review, 40 (1), 49-75.

Blackburn, J. (2 de junio de 2004). «Bureaucratic “branditis”». he Guardian. Recuperado de

. Bodiguel, J. L. (2010). «El control político de los altos funcionarios y su evolución en los países de la OCDE». En Arenilla, M. et al., (eds.), La Administración pública entre dos siglos. Madrid: INAP.

Boer, M. (1998) «Steamy windows: Transparency and openness in justice and home afairs».

En Deckmyn V., y homson, I. (eds.). Openness and transparency in the European Union, pp. 91-105. Maastricht: European Institute of Public Administration.

Bond, S., y Dent, P. (1998). «Eicient management of public sector assets: he call for correct evaluation criteria and techniques». Journal of Property Valuation and Investment, 16 (4), 369-385.

Bossi Queiroz, A.; Fuertes Callén, Y., y Serrano Cinca, C. (2001). «El capital intelectual en el sector público». En II Congreso de la Asociación Española de Contabilidad Directa (pp. 4-6). Bossi, A.; Fuertes, Y., y Serrano, C. (2001). El capital intelectual en el sector público. [En línea]

5campus.org, Capital Intelectual. . Fecha de consulta: 8 de diciembre de 2014.

Bourgon, J. (2011). A new synthesis of public administration: serving in the 21st century. McGill-Queen’s Press-MQUP.

Bovaird, T. (2007). «Beyond engagement and participation: User and community coproduction of public services». Public Administration Review, 67 (5), 846-860. Bovaird, T., y Loeler, E. (2010). «User and community coproduction of public services and public policies through collective decision-making: he role of emerging technologies». 5TAD - EGPA/ASPA Transatlantic Dialogue, he Future of Governance in Europe and the U.S., Washington, D. C.

Bovaird, T., y Loeler, E. (2012). «From engagement to coproduction: he contribution of users and communities to outcomes and public value». Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonproit Organizations, 23 (4), 1 119-1 138.

Bovaird, T.; Van Ryzin, G. G.; Loeler, E., y Parrado, S. (2015). «Activating citizens to participate in collective coproduction of public services». Journal of Social Policy, 44 (01), 1-23.

Page 249

Bowden, J. L. H.; Luoma-Aho, V.; Naumann, K.; Brodie, R. J.; Hollebeek, L., y Conduit, J. (2015). «Developing a spectrum of positive to negative citizen engagement». Customer engagement: Contemporary issues and challenges, 257.

Bowen, H. R. (1953). Social responsibilities of the businessman. New York: Harper y Row. Boyte, H. C. (2005). «Reframing democracy: Governance, civic agency, and politics». Public

Administration Review, 65 (5), 536-546.

Bozeman, B., y Bretschneider, S. (1994). «he “publicness puzzle” in organization theory: A test of alternative explanations of diferences between public and private organizations». Journal of Public Administration Research and heory, 4 (2), 197- 224.

Brandsen, T., y Honingh, M. (2015). «Distinguishing diferent types of coproduction: A conceptual analysis based on the classical deinitions». Public Administration Review, 76 (3), pp. 427-435.

Breitbarth, T., Harris, P., y Aitken, R. (2009). «Corporate social responsibility in the European

Union: A new trade barrier?». Journal of Public Afairs, 9 (4), 239-255.

Broom, G. M.; Casey, S., y Ritchey, J. (2000). «Concept and theory of organization?public relationships». En Ledingham, J. A., y Bruning, S. D. (eds.). Public relations as relationship management. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, pp. 3?22.

Broom, G. M., y Dozier, D. M. (1990). Using research in public relations: Applications to program management. Englewood Clifs, NJ: Prentice Hall.

Bruhn, M.; Eichen, F.; Hadwich, K., y Tuzovic, S. (2012). «Conceptualizing and measuring brand relationship...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR